Motivace k veřejnému vystupování žákyně 2. stupně hry na housle na ZUŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489159" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pVNUAshxeS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pVNUAshxeS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace k veřejnému vystupování žákyně 2. stupně hry na housle na ZUŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek navazuje na předchozí případovou studii s názvem Motivace žáka 2. stupně houslové hry na ZUŠ k veřejnému vystupování. Jedná se o další pojednání zabývající se motivací k veřejnému vystupování, v tomto případě autorčiny sedmnáctileté žákyně studující hru na housle v posledním ročníku druhého stupně základní umělecké školy. Příspěvek zveřejňuje výsledky výzkumu žaččiny vnitřní, vnější, poznávací, výkonové a sociální motivace i motivace stavem flow ve vztahu ke hře na housle a k účinkování před lidmi. Pozornost je věnována žaččině přípravě na veřejné vystupování, prožívání jeho průběhu i pocitům po jeho skončení. Získávání údajů probíhalo po celý rok 2023 prostřednictvím pozorování, rozhovorů a vyhodnocením žákyní vyplněných dotazníků, a to standardizovaných i vytvořených autorkou článku. Zkoumání se uskutečnilo na základě finanční podpory Grantové agentury Univerzity Karlovy (projekt č. 295423).
Název v anglickém jazyce
Motivation of a 2nd level Violin Student at an Elementary Art School (ZUŠ) for Public Performance
Popis výsledku anglicky
The presented article is a follow-up to the previous case study entitled Motivation of a 2nd grade Violin Student at the Elementary Art School for Public Performance. This is another study dealing with the motivation for public performing, in this case the subject to the analysis was the author's seventeen-year-old pupil studying violin in the final year of the second cycle of an elementary art school. The paper explores the investigation results of the pupil's intrinsic, extrinsic, cognitive, achievement, social and flow state motivations in relation to playing the violin and performing in front of people. Attention is paid to the pupil's experiences while preparing for the performance, experiences during the performance itself and feelings after the performance are also discussed. Data collection was carried out in 2023 through observation, interviews and evaluation of questionnaires completed by the pupil, both standardised and created by the author of the paper. The research was conducted with the financial support of the Charles University Grant Agency (project no. 295423).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
10-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—