Sledování absolventů středních odborných škol jako nástroj hodnocení kvality vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10490302" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10490302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=O_feFmHZhL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=O_feFmHZhL</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sledování absolventů středních odborných škol jako nástroj hodnocení kvality vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnocení spokojenosti absolventů se školou a kvalitou poskytovaného vzdělávání představuje klíčový nástroj řízení kvality ve vzdělávacím systému. Pravidelné sledování absolventů umožňuje identifikovat nesoulad mezi vzděláváním a požadavky trhu práce, a zároveň poskytuje cennou zpětnou vazbu vedení škol. Tento článek se zaměřuje na analýzu spokojenosti absolventů středních odborných škol s ohledem na kvalitu vzdělání, jeho přínos pro další studium i profesní uplatnění. Šetření bylo realizováno smíšenou metodou na vybrané škole, přičemž výsledky byly porovnány s daty publikovanými v odborné literatuře z roku 2021. Na základě analýzy jsou formulována doporučení pro zlepšení kvality školního vzdělávání a jeho relevance vůči požadavkům praxe.
Název v anglickém jazyce
Tracking graduates of secondary vocational schools as a tool for evaluating the quality of education
Popis výsledku anglicky
Evaluation of graduates' satisfaction with school and the quality of education provided represents a key tool for quality management in the educational system. Regular graduate tracking enables the identification of discrepancies between education and labor market demands while providing valuable feedback to school management. This article focuses on analyzing the satisfaction of secondary vocational school graduates concerning the quality of education, its contribution to further studies, and professional application. The survey was conducted using a mixed-method approach at a selected school, and the results were compared with data published in academic literature from 2021. Based on the analysis, recommendations are formulated to improve the quality of school education and its relevance to practical requirements.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prohuman
ISSN
1338-1415
e-ISSN
1338-1415
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
8. prosinec
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—