Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of the intended reader on language complexity: Supplementive participial clauses in fiction for children and adults

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10490576" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10490576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Yp.JYyfzZn" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Yp.JYyfzZn</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53052/17313317.2024.25" target="_blank" >10.53052/17313317.2024.25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of the intended reader on language complexity: Supplementive participial clauses in fiction for children and adults

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article explores the effect of the intended reader and the writer&apos;s distinct style on the structural complexity of fiction written for children and for adults. The study analyses initial supplementive participial clauses in the works of three British authors who have written both for children and for adults - Roald Dahl, J.K. Rowling, and Salman Rushdie. It shows that while retaining their authorial style, these writers adjust their writing to their audience even with respect to such local complexity features as the length, structure, and function of sentence-initial participial clauses.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of the intended reader on language complexity: Supplementive participial clauses in fiction for children and adults

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores the effect of the intended reader and the writer&apos;s distinct style on the structural complexity of fiction written for children and for adults. The study analyses initial supplementive participial clauses in the works of three British authors who have written both for children and for adults - Roald Dahl, J.K. Rowling, and Salman Rushdie. It shows that while retaining their authorial style, these writers adjust their writing to their audience even with respect to such local complexity features as the length, structure, and function of sentence-initial participial clauses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Świat i Słowo

  • ISSN

    1731-3317

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    19-35

  • Kód UT WoS článku

    001405311100002

  • EID výsledku v databázi Scopus