Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Contribution of University Theology to the Education of Social and Charity Workers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10494622" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10494622 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uKKpAG9GgH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uKKpAG9GgH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25167/so.5720" target="_blank" >10.25167/so.5720</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Contribution of University Theology to the Education of Social and Charity Workers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social and charity workers are educated at theological faculties and their also take some courses in theology. The article deals with the current position of theology (theological topics) in their education. Currently, it appears that theological topics are incomprehensible to students and they tend to consider them as unnecessary, thus narrowing their understanding of charity as well as social work. By focusing on theological competence, we can achieve a more adequate definition of the goals of such education at theological faculties, including a more adequate definition of theological curricula content. The contribution offers the first definition of the theological competence of social and charity workers based on experience from the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Contribution of University Theology to the Education of Social and Charity Workers

  • Popis výsledku anglicky

    Social and charity workers are educated at theological faculties and their also take some courses in theology. The article deals with the current position of theology (theological topics) in their education. Currently, it appears that theological topics are incomprehensible to students and they tend to consider them as unnecessary, thus narrowing their understanding of charity as well as social work. By focusing on theological competence, we can achieve a more adequate definition of the goals of such education at theological faculties, including a more adequate definition of theological curricula content. The contribution offers the first definition of the theological competence of social and charity workers based on experience from the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia oecumenica

  • ISSN

    1643-2762

  • e-ISSN

    2391-940X

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    287-299

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus