Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Car-human interaction: injury during closed head impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10106512" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10106512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Car-human interaction: injury during closed head impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interaction of a moving car with the human body is greatly biomechanically stressed topic that is studied in detail on a number of important sites around the world, both through real-world crash tests and modelling using computational methods. It is a complex issue of mechanically complex system of viscoelastic elements interconnected via links with more degrees of freedom with variable mechanical properties and also managed by the neural system both consciously (in the longer lasting effects) and unconsciously. Head injury is the most frequent cause of life threat. It is caused by strong impact of the head to some sort of obstacle. We have used mathematical and physical models for the computational tasks of inverse dynamics that allow us to solve interactional biomechanical conditions in both real and extrapolated extremely-loading situations. Based on changes of input mechanical loading, i.e. changes of static, dynamic, impulse and inertial loading, we have been able to determine app

  • Název v anglickém jazyce

    Car-human interaction: injury during closed head impact

  • Popis výsledku anglicky

    Interaction of a moving car with the human body is greatly biomechanically stressed topic that is studied in detail on a number of important sites around the world, both through real-world crash tests and modelling using computational methods. It is a complex issue of mechanically complex system of viscoelastic elements interconnected via links with more degrees of freedom with variable mechanical properties and also managed by the neural system both consciously (in the longer lasting effects) and unconsciously. Head injury is the most frequent cause of life threat. It is caused by strong impact of the head to some sort of obstacle. We have used mathematical and physical models for the computational tasks of inverse dynamics that allow us to solve interactional biomechanical conditions in both real and extrapolated extremely-loading situations. Based on changes of input mechanical loading, i.e. changes of static, dynamic, impulse and inertial loading, we have been able to determine app

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1624" target="_blank" >GAP407/10/1624: Identifikace limitních účinků hypokinetické enviromentální zátěže na spolehlivost senzomotorických reakcí člověka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Reliabilty of driver car interacion

  • ISBN

    978-80-87136-12-6

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    153-158

  • Počet stran knihy

    216

  • Název nakladatele

    Institute of Computer Science of the Czech Republic, Academy of Sciences of the Czech Republic ,Czech Technical University of Prague, Faculty of Transportation Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly