Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Perception of Service Quality in Sport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10106252" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10106252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Perception of Service Quality in Sport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is a review of literature related to the study of service quality in sport. It is aimed mainly at services that are provided by recreational sport institutions, such as fitness and wellness centres. This work gives current theoretical findings about service quality perception within the recreational sport industry. It introduces models and methods most frequently used in professional literature for a better understanding of sport services constructs and better evaluation of their quality. These models are based on current service quality perception, although service quality is a multidimensional and hierarchical construct. The study considers conceptual differences in research concerning the area of service quality. It gives a complete conceptual framework for other researchers in the area of sport management, as well as specialists.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Perception of Service Quality in Sport

  • Popis výsledku anglicky

    This article is a review of literature related to the study of service quality in sport. It is aimed mainly at services that are provided by recreational sport institutions, such as fitness and wellness centres. This work gives current theoretical findings about service quality perception within the recreational sport industry. It introduces models and methods most frequently used in professional literature for a better understanding of sport services constructs and better evaluation of their quality. These models are based on current service quality perception, although service quality is a multidimensional and hierarchical construct. The study considers conceptual differences in research concerning the area of service quality. It gives a complete conceptual framework for other researchers in the area of sport management, as well as specialists.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica

  • ISSN

    1212-1428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    68-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus