Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ONTOGENETICKÉ PŘEDPOKLADY PRO KONSTITUOVÁNÍ PLAVECKÉ GRAMOTNOSTI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10129150" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10129150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ONTOGENETICKÉ PŘEDPOKLADY PRO KONSTITUOVÁNÍ PLAVECKÉ GRAMOTNOSTI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chápání neurofyziologických a kineziologických zákonitostí motorického vývoje je základem pro správné zhodnocení posturální zralosti dítěte jako předpokladu všech cílených pohybových aktivit. Pohybové vzdělávání směřující k uspokojivé úrovni pohybové gramotnosti, která může zaručit dostatečnou pohybovou aktivnost v průběhu života, můžeme zahájit i ve vodním prostředí. Pohybová aktivita prováděná s ohledem na ontogenetické principy, s důrazem na kvalitu provedení, ale i na pozitivní emoce, které získanépohybové programy fixují v naší paměti, má předpoklad stát se pilířem pohybové gramotnosti a celoživotního vztahu k pohybu. Důležitost plavecké gramotnosti spočívá, kromě všech obecně přijímaných benefitů, v případném zajištění ochrany života v kontaktus vodním prostředím. Předkládáme východiska k rozlišení plavecké gramotnosti na primární a následnou

  • Název v anglickém jazyce

    Ontogenetic Conditions for Constituting (creating) of the Swimming Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding neurophysiological and kinesiological principles of motor development is essential for proper evaluation of postural maturity of the child as a prerequisite for all targeted physical activities. Physical Education leading to a satisfactorylevel of physical literacy, which can guarantee adequate physical activity throughout life, can be started in the aquatic (water) environment too. Physical activity conducted considering the ontogenetic principles, with emphasis on quality and the positive emotions that received motor programs fix in our memory are prerequisits of becoming the cornerstone of physical literacy and lifelong relationship to the movement. The importance of swimming literacy is (in addition to all the generally accepted benefits) in possible ensuring the protection of life in contact with the water environment. The basis for differentiation of primary and follow-up swimming literacy is submited.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    32-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus