Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10191712" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10191712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá neurofyziologickými principy časných vývojových stadií dítěte jako základními předpoklady pohybového učení ve vodním prostředí v raném věku. V kontextu těchto souvislostí je popsáno pět skupin dovedností modelově rozlišovaných v české didaktice plavání (polohování ve vodě, plavecké dýchání, zanoření a orientace pod hladinou, pád do vody a základy záběrových pohybů). Vzhledem k všeobecně dokládanému negativnímu trendu klesající tělesné zdatnosti v dětské i dospělé populaci je velmi žádoucí, aby docházelo na všech věkových úrovních k podněcování motivace k pohybu a vytváření předpokladů k pozdějšímu, nejlépe pravidelnému, celoživotnímu, využívání vhodných pohybových aktivit. Tzv. kojenecké plavání při dodržení vývojových principů a chápáníindividuální variability přináší ohromný potenciál pro vytvoření pozitivního vztahu dítěte k pohybu vůbec i k pohybu ve specifickém vodním prostředí jako devizu pro jeho budoucí pohybovou i plaveckou gramotnost.

  • Název v anglickém jazyce

    THE MOTOR LEARNING IN THE AQUATIC ENVIRONMENT IN EARLY AGE

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with neurophysiological principles of early developmental stages of the child as the fundamental prerequisites of physical education in the aquatic environment at early age. There are five groups of skills distinguished in Czech didacticsof swimming (positioning in the water, swimming breathing, orientation and submersion in the water, fall into the water and the basics of biting movements) in the context of these relationships. Due to the generally negative trend of declining physical fitness in populations of children and adults, it is highly desirable to occur at all age levels to stimulate motivation to move and creating a foundation for later, preferably regular and lifelong use of appropriate physical activities. The infant swimming in compliance with the principles of development and understanding of individual variability brings enormous potential to create a positive relationship of the child to move and in a specific aquatic environment. These experiences can

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus