Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical fitness levels of youth at practical elementary school and at regular elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10130234" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10130234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physical fitness levels of youth at practical elementary school and at regular elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In connection with the more frequent hypokinetic lifestyles and the declining fitness of children, the aim of our research was to assess and compare the fitness of 60 pupils at practical elementary school and 60 pupils at regular elementary school aged 14-15. Seven motor tests were used to this end ("deep forward bend", "standing long jump", "press-ups", "repeated sit-ups", "60 m run", "1500 m run" (for boys)/"800 m run" (for girls). As we expected, lower fitness levels were proven among pupils at practical elementary school, with the exception of the performance of girls in the "deep forward bend" test and "60 m run". As far as inter-sex differences are concerned, boys always achieved better results, with the exception of the flexibility test in bothsets of children and the "60 m run" among pupils at practical elementary school. The biggest difference between boys' and girls' performance was found in the "standing long jump" in both sets of children. A not entirely obvious but to som

  • Název v anglickém jazyce

    Physical fitness levels of youth at practical elementary school and at regular elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the more frequent hypokinetic lifestyles and the declining fitness of children, the aim of our research was to assess and compare the fitness of 60 pupils at practical elementary school and 60 pupils at regular elementary school aged 14-15. Seven motor tests were used to this end ("deep forward bend", "standing long jump", "press-ups", "repeated sit-ups", "60 m run", "1500 m run" (for boys)/"800 m run" (for girls). As we expected, lower fitness levels were proven among pupils at practical elementary school, with the exception of the performance of girls in the "deep forward bend" test and "60 m run". As far as inter-sex differences are concerned, boys always achieved better results, with the exception of the flexibility test in bothsets of children and the "60 m run" among pupils at practical elementary school. The biggest difference between boys' and girls' performance was found in the "standing long jump" in both sets of children. A not entirely obvious but to som

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica

  • ISSN

    1212-1428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    27-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus