Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fitness levels in pupils of Romani and non-Romani origin at practical elementary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10130214" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10130214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fitness levels in pupils of Romani and non-Romani origin at practical elementary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to assess and compare the level of physical fitness of 9- to 11-year-old pupils of Romani and non-Romani origin at practical elementary schools in Prague. Five motor tests (Standing broad jump; Repeated sit-ups; 12-minute run; 4x 10 metre shuttle run; Sit and reach test) were used to assess physical fitness. The study confirmed that Romani children had a higher level of physical fitness than non-Romani children, with the differences being more pronounced among boys than amonggirls. The most equal performance among Romani and non-Romani children of both sexes was recorded in the running endurance test. A disproportion thus arises between the lower demands placed on Romani pupils in physical education classes and the physicalabilities of this group of children. Therefore, higher demands should be placed on this socially disadvantaged group of children than on other pupils for whom total or partial atypical motor development is typical.

  • Název v anglickém jazyce

    Fitness levels in pupils of Romani and non-Romani origin at practical elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to assess and compare the level of physical fitness of 9- to 11-year-old pupils of Romani and non-Romani origin at practical elementary schools in Prague. Five motor tests (Standing broad jump; Repeated sit-ups; 12-minute run; 4x 10 metre shuttle run; Sit and reach test) were used to assess physical fitness. The study confirmed that Romani children had a higher level of physical fitness than non-Romani children, with the differences being more pronounced among boys than amonggirls. The most equal performance among Romani and non-Romani children of both sexes was recorded in the running endurance test. A disproportion thus arises between the lower demands placed on Romani pupils in physical education classes and the physicalabilities of this group of children. Therefore, higher demands should be placed on this socially disadvantaged group of children than on other pupils for whom total or partial atypical motor development is typical.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    64-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus