Současné vnímání sportu vysokoškolskou mládeží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10132856" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10132856 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fsps.muni.cz/studiasportiva/dokument/StSp-1262.pdf" target="_blank" >http://www.fsps.muni.cz/studiasportiva/dokument/StSp-1262.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné vnímání sportu vysokoškolskou mládeží
Popis výsledku v původním jazyce
V krátké studii jsme chtěli zjistit odpověď na otázku,,Jak vysokoškolští studenti technické univerzity vnímají sport". K zodpovězení této otázky jsme použili jednak Likertovu škálu s 11bodovou stupnicí (-5 až +5), pro další bližší vnímání kladů a záporůrekreačního a vrcholového sportu pak i kvalitativní výzkum - metodu analýzy osobních dokumentů. Dokumentem v tomto případě se staly volné odpovědi a ničím neohraničené názory studentů k tomuto tématu. Studenti ČVUT vnímají pojem sportu velice kladně a toprůměrem na škále + 3,15. Vyjádřili celkově 1342 stanovisek k rekreačnímu a vrcholovému sportu, což činí průměr 9,2 vyjádření na jednoho. Na adresu rekreačního sportu jich bylo celkově 449 kladných oproti 185 záporným. Studenti zde jasně vyjmenovali všechny hlavní klady rekreačního sportu - nezávislost, volnost a časovou flexibilitu, zábavu, relaxaci a udržení fyzické kondice; naznačili však i jeho největší nedostatky - finanční a časovou náročnost, možnost zranění. Na vrcholovém sportu
Název v anglickém jazyce
Current perception of sports by university youth
Popis výsledku anglicky
We were looking for an answer for a question "How do students of a technical university perceive sports" in a short survey. To answer this question we used Likert scale with 11 levels (-5 to +5). To evaluate pros and cons of recreational and professionalsports more closely in terms of quality - method of analysing personal documents were used. Documents considered in this case were free answers and non-bounded opinions of students to this topic. CTU students perceive sports in a very positive manner. Average ranking of +3.15 on the scale. They expressed 1342 statements concerning recreational and professional sports. It's 9.2 statements per student in average. There were 449 positive to 185 negative statements addressing recreational sports. Studentsclearly declared all of the main positive aspects of recreational sports. Independency, freedom and time flexibility, fun, relaxation and maintaining physical condition. They also outlined some major disadvantages as financial and time de
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
92-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—