Výuka sportovních her na středních školách po zavedení školních vzdělávacích programů v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10190707" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10190707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka sportovních her na středních školách po zavedení školních vzdělávacích programů v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Cíle práce: Cílem příspěvku je analyzovat aktuální situaci obsahu vyučování sportovních her ve výuce tělesné výchovy na gymnáziích po zavedení školních vzdělávacích programů. Metoda: Základní metodou bylo anketní šetření. Výzkum byl realizován pomocí nestandardizované ankety určené učitelům tělesné výchovy na středních školách. Výsledky: Výsledky našeho šetření ukazují na jistou konzervativnost v přístupu ke školním vzdělávacím programům v případě zařazení sportovních her. Tomu odpovídají i zjištěné názory učitelů na tvorbu školních vzdělávacích programů. Pesimistické názory učitelů jsou v souladu s výsledky studií, které jsme provedli i na základních školách, které byly publikovány v diplomových pracích (Šrámek, 2007; Kučera, 2008; Máca, 2009). Ukazuje se, že pro výuku sportovních her na středních školách jsou vhodné tradiční hry v České republice jako je fotbal, basketbal, volejbal a házená a stále častěji se prosazuje do výuky florbal. Netradiční sportovní hry jsou využívány sporadi
Název v anglickém jazyce
Teaching of games in secondary schools in the Czech Republic after establishment of School Educational Programmes
Popis výsledku anglicky
Objectives: The aim of this paper is to analyze the current situation of teaching content of games in teaching physical education in secondary schools.after establishment of School Educational Programmes. Research Method: The basic method was questionnaire survey. The research was conducted using a non standardized questionnaire for teachers of physical education in secondary schools. Results: The results of our survey suggest a certain conservatism in access to its educational programs for inclusion ofsports games. This is also indicated by teachers' opinions on educational programs. Pessimistic views of teachers are consistent with the results of studies that we conducted on primary schools, which were published in dissertations (Šrámek, 2007; Kučera, 2008; Máca, 2009). It shows out that for the teaching of games in secondary schools are appropriate traditional games in the Czech Republic as football, basketball, volleyball and handball and increasingly promotes the teaching floorba
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium [print]
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
140-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—