Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gaming Methods in the Management Teaching at Secondary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63510223" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63510223 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gaming Methods in the Management Teaching at Secondary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction: The paper deals with the design of gaming methods for teaching Management at secondary schools and the importance of using effective games in the process secondary education. Methods: The authors analysed and summarised the relevant findings collected during the fifty-year history. For the purposes of the investigation, a questionnaire survey was carried out between April 11, 2016 and April 22, 2016. Finally, interviews with teachers were conducted. Results: Specific gaming methods for teaching Management were implemented in classrooms which helped to identify the strengths and the weaknesses of the gaming methods. Limitations: The limits of the survey were given by the small number of respondents (100) and by the fact that only 6 questions were asked. Conclusions: The gaming methods are attractive not only for pupils and students but also for adults and represent one of the most attractive teaching methods. There is a connection between gaming methods, didactics and andragogy.

  • Název v anglickém jazyce

    Gaming Methods in the Management Teaching at Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: The paper deals with the design of gaming methods for teaching Management at secondary schools and the importance of using effective games in the process secondary education. Methods: The authors analysed and summarised the relevant findings collected during the fifty-year history. For the purposes of the investigation, a questionnaire survey was carried out between April 11, 2016 and April 22, 2016. Finally, interviews with teachers were conducted. Results: Specific gaming methods for teaching Management were implemented in classrooms which helped to identify the strengths and the weaknesses of the gaming methods. Limitations: The limits of the survey were given by the small number of respondents (100) and by the fact that only 6 questions were asked. Conclusions: The gaming methods are attractive not only for pupils and students but also for adults and represent one of the most attractive teaching methods. There is a connection between gaming methods, didactics and andragogy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Technologica Dubnicae

  • ISSN

    1338-3965

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    93-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus