Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gaming Methods as an Educational Instrument of Project Manager´s Competencies Increase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63510222" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63510222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gaming Methods as an Educational Instrument of Project Manager´s Competencies Increase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of presented paper is to present gamingmethods to teach Management at the secondary schools towards the increase of the future project manager´s competencies and his labor market placement.The concept is anticipated with the analysis of information sourcesdescribing gaming methods and their principles with an emphasison managerial competencies increase.Next in form of research we identify, if gaming methods are attractive for secondary school pupils and through the interviews with teachers of economical subjects we identify the possibilities of using these methods in the Management teaching on secondary schools with the impact on the increase of competencies of future project managers. The core of the work is the design of specific gaming methods for teaching the subject Management, which were actually implemented in the classroom. Questionnaire survey with pupils identifies strengths and weaknesses of the use of these methods and validates the use of these methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Gaming Methods as an Educational Instrument of Project Manager´s Competencies Increase

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of presented paper is to present gamingmethods to teach Management at the secondary schools towards the increase of the future project manager´s competencies and his labor market placement.The concept is anticipated with the analysis of information sourcesdescribing gaming methods and their principles with an emphasison managerial competencies increase.Next in form of research we identify, if gaming methods are attractive for secondary school pupils and through the interviews with teachers of economical subjects we identify the possibilities of using these methods in the Management teaching on secondary schools with the impact on the increase of competencies of future project managers. The core of the work is the design of specific gaming methods for teaching the subject Management, which were actually implemented in the classroom. Questionnaire survey with pupils identifies strengths and weaknesses of the use of these methods and validates the use of these methods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Applied Business and Economic Research

  • ISSN

    0972-7302

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    131-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019407015