Vlastnosti testu z teorie paraglidingu pro uchazeče o pilotní licenci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10297829" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10297829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vlastnosti testu z teorie paraglidingu pro uchazeče o pilotní licenci
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo posoudit vlastnosti testu, který používá Letecká amatérská asociace ČR (dále jen LAA ČR) k prověřování znalostí z teorie paraglidingu v rámci zkoušky pro získání pilotní licence LAA ČR. Studie probíhala ve dvou etapách. V první etapě byly analyzovány obtížnost a citlivost úloh testu (Honsová & Šťastná, 2012) a ve druhé etapě, jejíž výsledky jsou prezentovány v tomto článku, jsme se zabývali analýzou kvality distraktorů, posuzovali jsme vlastnosti testu, konkrétně validitu a reliabilitutestu a řešili jsme nestandardní situace, které mohou nastat při výpočtu citlivosti úloh. Výsledky analýzy distraktorů ukázaly, že 8 % z celkového počtu 584 distraktorů nevyhovuje a doporučili jsme jejich výměnu. Při posouzení obsahové validity byly z celkového počtu 292 úloh označeny jako nevyhovující 3 úlohy, po jejichž vyřazení pokládáme test za dostatečně obsahově validní. Odhad reliability námi modifikovanou metodou podle Kuder-Richardsona vyšel 0,8, což považujeme za vyhovující re
Název v anglickém jazyce
The properties of paragliding theory test for pilot license applicants
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to assess the properties of test, which uses the Light Aircraft Association (LAA CR hereafter) to examine knowledge of the theory of paragliding in the framework of the examination for obtaining a pilot's license in the Light Aircraft Association (LAA CR hereafter). The study was conducted in two stages. In the first phase were analyzed sensitivity and difficulty of test's tasks (Honsová & Šťastná, 2012) and in the second phase, the results of which are presented in this article, we analyzed the quality of distractors, we evaluated the properties of the test, namely the validity and reliability of the test and we dealt with unusual situations that may arise in calculating the sensitivity of the task. The results of distractor analysis proved, that 8% distractors of the total amount of 584 distractors are unsatisfactory and we recommended to replace them. When assessing the content validity, 3 of 292 tasks were designated as unsatisfactory. After removal of thes
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
9-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—