Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of teachers-pupils interaction during gymnastics warming-up in process of physical education teachers' education - case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10320484" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10320484 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of teachers-pupils interaction during gymnastics warming-up in process of physical education teachers' education - case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Warming-up is an integral part of every lesson of physical education and in teacher's preparation. Knowledge of developing, organizing and leading warming-up are considered as basic didactic competences of PE teachers. In spite of different movement content of warming-up according to focus on following part of PE lesson (gymnastics athletics, swimming or sports game) we are able to find a common pattern of teacher's behaviour during warming-up leading. By our paper we are concerned with analysis of teacher's and pupil's behaviour during warming-up during lessons with gymnastics movement content.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of teachers-pupils interaction during gymnastics warming-up in process of physical education teachers' education - case study

  • Popis výsledku anglicky

    Warming-up is an integral part of every lesson of physical education and in teacher's preparation. Knowledge of developing, organizing and leading warming-up are considered as basic didactic competences of PE teachers. In spite of different movement content of warming-up according to focus on following part of PE lesson (gymnastics athletics, swimming or sports game) we are able to find a common pattern of teacher's behaviour during warming-up leading. By our paper we are concerned with analysis of teacher's and pupil's behaviour during warming-up during lessons with gymnastics movement content.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sport, Health and Education - Complemetary Approach to Gymnastics

  • ISBN

    978-83-62390-57-1

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    11-24

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Gdańsk University of Physical Education and Sport

  • Místo vydání

    Gdansk

  • Kód UT WoS kapitoly