Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10322319" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10322319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
V článku se zaměřujeme na možnosti šetření pomocí dotazníkové metody QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) u začínajících učitelů tělesné výchovy na středních školách (celkem=37; muži=22 a ženy=15; žáci n=450). Ukázalo se, že dotazník QTI, který dává informace o interakčních a komunikačních stylech v osmi oktantech (organizátor, pomáhající, chápající, vede k zodpovědnosti, nejistý, nespokojený, kárající a přísný) může být celkem efektivně využíván pro získání výsledků o interakčních typech. Bylo provedeno sebehodnocení učitelů tělesné výchovy stejně jako jejich hodnocení žáky, dále pak míra shody sebehodnocení učitelů a jejich žáků aj. Obě skupiny (učitelé i žáci) se vyjadřují k interakci pozitivně a spíše spokojeně. Mezi muži a ženami nejsou téměř žádné rozdíly v interakčním a komunikačním stylu v hodinách tělesné výchovy. Ženy se hodnotí více pozitivně než muži, žáci však hodnotí lépe tělocvikáře než tělocvikářky. Ke stanovení učitelských typů nemáme dostatečný počet učitelů těl
Název v anglickém jazyce
Interaction styles of to-be physical education teachers
Popis výsledku anglicky
In our paper, we are oriented on possibilities of a research of PE teachers on secondary school (beginners) by the questionnaire method QTI (Questionnaire on Teacher Interaction). In total, the research sample contained 37 teachers (22 men and 15 women)and 450 pupils. There was prooved that the QTI, which gives informations about interactive and communicational styles in eight octants (teacher who is organiser, who helps to pupils, who has an understanding, who leads pupils to responsibility, who is unsured, dissatisfied, admonish and strict) can be effectively used to gaining the results in the field of interaction types. There was carried out the self-evaluation of PE teachers as well as their evaluation by their pupils. Except of high mentioned fact, there was carried out also the rate of concordance of teacher's self-evaluation and pupil's evaluation. Both groups (teachers and pupils) comment their interaction positively and they are satisfied with it. Between groups of men and wo
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
64-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—