Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10322319" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10322319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku se zaměřujeme na možnosti šetření pomocí dotazníkové metody QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) u začínajících učitelů tělesné výchovy na středních školách (celkem=37; muži=22 a ženy=15; žáci n=450). Ukázalo se, že dotazník QTI, který dává informace o interakčních a komunikačních stylech v osmi oktantech (organizátor, pomáhající, chápající, vede k zodpovědnosti, nejistý, nespokojený, kárající a přísný) může být celkem efektivně využíván pro získání výsledků o interakčních typech. Bylo provedeno sebehodnocení učitelů tělesné výchovy stejně jako jejich hodnocení žáky, dále pak míra shody sebehodnocení učitelů a jejich žáků aj. Obě skupiny (učitelé i žáci) se vyjadřují k interakci pozitivně a spíše spokojeně. Mezi muži a ženami nejsou téměř žádné rozdíly v interakčním a komunikačním stylu v hodinách tělesné výchovy. Ženy se hodnotí více pozitivně než muži, žáci však hodnotí lépe tělocvikáře než tělocvikářky. Ke stanovení učitelských typů nemáme dostatečný počet učitelů těl

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction styles of to-be physical education teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In our paper, we are oriented on possibilities of a research of PE teachers on secondary school (beginners) by the questionnaire method QTI (Questionnaire on Teacher Interaction). In total, the research sample contained 37 teachers (22 men and 15 women)and 450 pupils. There was prooved that the QTI, which gives informations about interactive and communicational styles in eight octants (teacher who is organiser, who helps to pupils, who has an understanding, who leads pupils to responsibility, who is unsured, dissatisfied, admonish and strict) can be effectively used to gaining the results in the field of interaction types. There was carried out the self-evaluation of PE teachers as well as their evaluation by their pupils. Except of high mentioned fact, there was carried out also the rate of concordance of teacher's self-evaluation and pupil's evaluation. Both groups (teachers and pupils) comment their interaction positively and they are satisfied with it. Between groups of men and wo

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    64-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus