Reflexe interakčních stylů učitelů tělesné výchovy na základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10367711" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10367711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe interakčních stylů učitelů tělesné výchovy na základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je analýza interakčních stylů učitelů tělesné výchovy na základních školách jako odrazu záměrného i spontánního působení na žáka, reálných postojů k vyučování, emočních projevů mezi učiteli a žáky atd. V příspěvku prezentujeme analýzu interakčních stylů učitelů tělesné výchovy na druhém stupni základních škol prostřednictvím dotazníku "Questionnaire on Teacher Interaction" (QTI). Dotazník vymezuje celkem osm sektorů interakčního stylu, kdy každý odpovídá určitému typu interakce. Celkové výsledky naznačují, že dominance i submisivita jsou mezi učiteli tělesné výchovy na základních školách v rovnováze a mezi muži a ženami lze z hlediska interakčních stylů nalézt pouze malé rozdíly. Mezi učiteli tělesné výchovy na základních školách převládají pozitivní styly interakce a vzhledem ke konkrétním skórům lze předpokládat, že daní učitelé jsou se svojí interakcí spíše spokojeni. Žáci pak vnímají interakci svých učitelů velice podobně, tj. jsou ve shodě s jejich sebehodnocením.
Název v anglickém jazyce
The Reflection of Interaction Styles of Physical Education Teachers in Elementary School
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is the analysis of PE teachers' interaction styles in primary school as the reflection of intentional as well as non-intentional influencing the pupil, the reflection of the real attitudes to education, emotinal manifestotions among teachers and pupils etc. In the paper we present the analysis of PE teachers' interaction styles in primary school using the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI). The QTI questionnaire diagnoses altogether eight sectors. Each sector is equivalent to the certain type of interaction. The results indicates that the dominance and the submissivity among PE teachers in elementary school are in ballance and we find out only small differences between men and women in their interaction and communication style. Among PE teachers in elementary school prevail positive interaction styles and with the respect to particular scores we can consider that PE teachers are more likely satisfied with their interaction. Pupils percieve their teacher in a very similar way, i.e. they are in consensus with teachers self-evaluation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—