Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

KOMPARACE DLOUHÉ A KRÁTKÉ FORMY BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY SECOND EDITION (BOT-2) U DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10425394" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10425394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fIgfFtYgW7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fIgfFtYgW7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    KOMPARACE DLOUHÉ A KRÁTKÉ FORMY BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY SECOND EDITION (BOT-2) U DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstrakt Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) umožňuje hodnotit svou dlouhou formou (CF), nebo krátkou formou (SF) psychomotorický vývoj dětí a dospívajících. Ve světě je často pro svou časovou úspornost používána jen BOT-2 SF, ale pouze málo studií se zabývalo srovnáním úrovně psychomotorického vývoje jedince hodnoceného pomocí jak CF, tak SF. Cílem studie je proto zjistit, zda použití SF bude v hodnocení psychomotorického vývoje u dětí mladšího školního věku poskytovat srovnatelné výsledky jako CF. Výzkumný soubor tvořilo 101 probandů (51 dívek a 50 chlapců) ve věku M = 8,42 (+-0,33) ze záměrně vybrané základní školy. V rámci BOT-2 byly sledovanými parametry jemná motorika, hrubá motorika, koordinace těla, síla a agility. Míra rozdílnosti mezi CF a SF byla analyzována pomocí párového t-testu a korelace pomocí Personova korelačního koeficientu. Výsledky studie ukázaly u dětí mladšího školního věku nesignifikantní rozdíl (p = 0,26) v celkových skórech mezi BOT-2 (CF) M = 45,23 (+-7,58) a BOT-2 (SF) M = 44,80 (+-6,02) při stanovené hladině významnosti p &lt; 0,05. Výsledná korelace mezi oběma formami testů navíc ukázala vysokou závislost r = 0,87. Největší rozdíl v korelaci mezi jednotlivými subtesty, v porovnání s celkovými skóry CF a SF, byl zjištěn u subtestu koordinace, jejíž korelace s dlouhou formou je 0,74 a s krátkou jen 0,53, což představuje v procentech vysvětleného rozptylu závisle proměnné, celkového skóru rozdíl R2 = 27 % (CF R2 = 55 % a SF R2 = 28 %). Dle našich zjištění by bylo možné využít, v případě nedostatku času, u dětí mladšího školního věku BOT- 2 (SF) jako zástupný evaluační nástroj pro hodnocení psychomotorického vývoje. Nutné je však dodat, že BOT-2 (CF) bude svou komplexností hodnotit psychomotorický vývoj oproti BOT-2 (SF), zejména oblast koordinace, vždy s větší přesností.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARISON OF COMPLETE AND SHORT FORMS OF THE BRUININKS-OSERETSKY TEST OF MOTOR PROFICIENCY SECOND EDITION (BOT-2) IN CHILDREN OF MIDDLE SCHOOL AGE

  • Popis výsledku anglicky

    ABSTRACT Bruininks Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) assesses psychomotor development of children and adolescents by two possible approaches A) complete form (CF) or B) short form (SF). From the perspective of time economy SFof BOT-2 is often widely used. However, only a few studies has compared results of BOT-2 CF and SF of middle age children. Therefore, the aim of the study was to determine whether the SF will provide comparable results in psychomotor development among middle age school children compared to results of CF. The research sample consisted of 101 probands (51 girls and 50 boys) aged M = 8.42 (+-0.33) by design selected primary school. Assessed parameters in BOT-2 were fine motor, gross motor, body coordination, strength and agility. Differences in results between CF and SF were analyzed using paired t-test and the correlations were analyzed using Pearson correlation coefficient. The results showed nonsignificant difference (p = 0.26) in total scores between BOT-2 (CF) M = 45.23 (+-7.58) and BOT-2 (SF) M = 44.80 (+-6.02) on p &lt; 0.05. Correlation between the two forms of the test showed high dependence r = 0,87. The biggest difference in correlations between subtest coordination and total score of the CF and SF were revealed. For coordination and total score CF r = 0.74; for coordination and SF r = 0.53 respectively. It represents 27% of the explained variance of dependent variable - total score R2 = 27% (CF R2 = 55% and SF R2 = 28%). The study showed that BOT-2 (SF) seems to assesses psychomotor development in middle age school children without significant difference compared to CF. Therefore we suggest that SF can be used in case of less time. However, we emphasize that BOT-2 (CF) will complexly evaluate psychomotor development compare to BOT-2 (SF). BOT-2 CF will always evaluate with greater accuracy, especially the coordination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1 - 2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    60-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus