NÁZORY UČITELŮ NA STANDARDY TĚLESNÉ VÝCHOVY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10385935" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10385935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2018-03-04.pdf" target="_blank" >http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2018-03-04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NÁZORY UČITELŮ NA STANDARDY TĚLESNÉ VÝCHOVY
Popis výsledku v původním jazyce
Pracovní skupinou pod vedením Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy byl vytvořen návrh Standardů základního vzdělávaní i pro obor Tělesná výchova. Tento evaluační prvek představuje podpůrný materiál pro učitele k ověření, zda je cílů tělesné výchovy na úrovni 5. a 9. ročníku dosahováno. Z pohledu školy je podstatná možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Učitelé hrají při implementaci standardů zásadní roli, proto je důležitý jejich postoj, znalost a samotné uchopení standardů v rámci výuky. Cílem studie bylo zmapovat názory učitelů na problematiku tělovýchovných standardů. Šetření se zúčastnilo 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Výsledky ukázaly na souhlas učitelů s ověřováním standardů pro tělesnou výchovu. Nejvíce se přiklánějí k alternativě, aby ověřování probíhalo dobrovolně v rámci tzv. školního testování. Zároveň preferují, aby předvedení pohybových činností tvořilo hlavní hodnotící složku při ověřování standardů. Výzkum současně odhalil nízkou obeznámenost učitelů s navrhovanými standardy.
Název v anglickém jazyce
OPINIONS OF TEACHERS ON PHYSICAL EDUCATION STANDARDS
Popis výsledku anglicky
The work group under the Ministry of Education, Youth and Sports prepared the draft of the Elementary Education Standards also for the field of Physical Education. This evaluation element presents a supporting material for teachers that helps them check whether the objectives of physical education at the level of the 5th and 9th grades are achieved. From the school's point of view, the option to use this supporting material in practice is substantial. Teachers play a fundamental role in the implementation of the standards, therefore their attitude, knowledge and grasping of standards in their lessons are important. The aim of the study was to map the opinions of teachers on the issue of physical education standards. The survey included 266 elementary physical education teachers. The results showed that teachers agree with the verification of standards for physical education. The most favoured alternative was to perform the verification voluntarily within school testing. At the same time, they also prefer to include the performance of physical activities as the main evaluation element when verifying the standards. The survey also showed low awareness of teachers of the proposed standards.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
24-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—