MARKETING TRENDS IN SOCIAL NETWORKING SITES USAGE IN SPORT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10399601" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10399601 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MARKETING TRENDS IN SOCIAL NETWORKING SITES USAGE IN SPORT
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution is focused on the current problematic of social networking sites usage in sport marketing. It mostly elaborates on new trends and tools within the chosen networking sites that Czech sport subjects work with, these are Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, and LinkedIn. The aim of this study is an analysis of current marketing trends on social sites and their usage in sport, including recommendations for various types of subjects in the area of sport (sports people, sport clubs, sport unions, and companies in the area of sport) based on the processed results. The foundation for such an analysis and resulting recommendations is a qualitative research carried out by monitoring and observing, then a quantitative research in the form of a questionnaire with 318 social networking site user respondents.
Název v anglickém jazyce
MARKETING TRENDS IN SOCIAL NETWORKING SITES USAGE IN SPORT
Popis výsledku anglicky
This contribution is focused on the current problematic of social networking sites usage in sport marketing. It mostly elaborates on new trends and tools within the chosen networking sites that Czech sport subjects work with, these are Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, and LinkedIn. The aim of this study is an analysis of current marketing trends on social sites and their usage in sport, including recommendations for various types of subjects in the area of sport (sports people, sport clubs, sport unions, and companies in the area of sport) based on the processed results. The foundation for such an analysis and resulting recommendations is a qualitative research carried out by monitoring and observing, then a quantitative research in the form of a questionnaire with 318 social networking site user respondents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY: DIGITAL MIRRORS, PT I
ISBN
978-80-8105-985-8
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
36-47
Název nakladatele
UNIV SS CYRIL & METHODIUS TRNAVA-UCM TRNAVA
Místo vydání
TRNAVA
Místo konání akce
Slovak Acad Sci
Datum konání akce
6. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467818300003