Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framework for Social Media Analysis Based on Hashtag Research By

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85654" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/11/8/3697" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/11/8/3697</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app11083697" target="_blank" >10.3390/app11083697</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framework for Social Media Analysis Based on Hashtag Research By

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social networks have become a common part of many peoples daily lives. Users spend more and more time on these platforms and create an active and passive digital footprint through their interaction with other subjects. These data have high research potential in many fields, because understanding peoples communication on social media is essential to understanding their attitudes, experiences and behaviours. Social media analysis is a relatively new subject. There is still a need to develop methods and tools for researchers to help solve typical problems associated with this area. A researcher will be able to focus on the subject of research entirely. This article describes the Social Media Analysis based on Hashtag Research (SMAHR) framework, which uses social network analysis methods to explore social media communication through a network of hashtags. The results show that social media analysis based on hashtags provides information applicable to theoretical research and practical strategic marketing

  • Název v anglickém jazyce

    Framework for Social Media Analysis Based on Hashtag Research By

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks have become a common part of many peoples daily lives. Users spend more and more time on these platforms and create an active and passive digital footprint through their interaction with other subjects. These data have high research potential in many fields, because understanding peoples communication on social media is essential to understanding their attitudes, experiences and behaviours. Social media analysis is a relatively new subject. There is still a need to develop methods and tools for researchers to help solve typical problems associated with this area. A researcher will be able to focus on the subject of research entirely. This article describes the Social Media Analysis based on Hashtag Research (SMAHR) framework, which uses social network analysis methods to explore social media communication through a network of hashtags. The results show that social media analysis based on hashtags provides information applicable to theoretical research and practical strategic marketing

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences-BASEL

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    3697-3697

  • Kód UT WoS článku

    000643975000001

  • EID výsledku v databázi Scopus