Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Healthy Food on Instagram Social Network: Vegan, Homemade and Clean Eating

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85653" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2072-6643/13/6/1991" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2072-6643/13/6/1991</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/nu13061991" target="_blank" >10.3390/nu13061991</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Healthy Food on Instagram Social Network: Vegan, Homemade and Clean Eating

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media platforms have become part of many peoples lives. Users are spending more and more time on these platforms, creating an active and passive digital footprint through their interaction. This footprint has high research potential in many research areas because understanding peoples communication on social media is essential in understanding their values, attitudes, experiences and behaviors. Researchers found that the use of social networking sites impacts adolescents eating behavior. If we define adolescents as individuals between ages 10 and 24 (WHOs definition), 76% of USA young people at age 18-24 use Instagram, so the Instagram social network analysis is important for understanding young peoples expressions in the context of healthy food. This study aims to identify the main topic associated with healthy food on the Instagram social network via hashtag and community analysis based on 2,045,653 messages created by 427,936 individual users. The results show that users most associate Heal

  • Název v anglickém jazyce

    Healthy Food on Instagram Social Network: Vegan, Homemade and Clean Eating

  • Popis výsledku anglicky

    Social media platforms have become part of many peoples lives. Users are spending more and more time on these platforms, creating an active and passive digital footprint through their interaction. This footprint has high research potential in many research areas because understanding peoples communication on social media is essential in understanding their values, attitudes, experiences and behaviors. Researchers found that the use of social networking sites impacts adolescents eating behavior. If we define adolescents as individuals between ages 10 and 24 (WHOs definition), 76% of USA young people at age 18-24 use Instagram, so the Instagram social network analysis is important for understanding young peoples expressions in the context of healthy food. This study aims to identify the main topic associated with healthy food on the Instagram social network via hashtag and community analysis based on 2,045,653 messages created by 427,936 individual users. The results show that users most associate Heal

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nutrients

  • ISSN

    2072-6643

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    1991-1991

  • Kód UT WoS článku

    000666080400001

  • EID výsledku v databázi Scopus