Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BLENDED LEARNING ON TWITTER SOCIAL NETWORK: ONLINE, PERSONALISED AND FLIPPED LEARNING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92538" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/BALCAROVA2022BLE" target="_blank" >https://library.iated.org/view/BALCAROVA2022BLE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.0814" target="_blank" >10.21125/iceri.2022.0814</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    BLENDED LEARNING ON TWITTER SOCIAL NETWORK: ONLINE, PERSONALISED AND FLIPPED LEARNING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media platforms have become an integral part of many peoples lives. Through social networks, users are creating both active and passive digital footprints, spending more and more time on these platforms. The rising global popularity and usage of social media gives us the chance to understand the social, cultural, and environmental challenges that influence peoples perspectives on everyday activities, including learning. This study aims to identify the main topic associated with blended learning on the Twitter social network via hashtag and community analysis based on 313,668 messages created by 62,764 individual users. The data were recorded between January 1, 2010 and March 31, 2022. The SMAHR (Social Media Analysis based on Hashtag Research) framework was used for the research. As a result, we identified online learning (elearning), personalised learning and flipper learning as a key topic in the area of blended learning communication on the Twitter social network. Subsequent important topic

  • Název v anglickém jazyce

    BLENDED LEARNING ON TWITTER SOCIAL NETWORK: ONLINE, PERSONALISED AND FLIPPED LEARNING

  • Popis výsledku anglicky

    Social media platforms have become an integral part of many peoples lives. Through social networks, users are creating both active and passive digital footprints, spending more and more time on these platforms. The rising global popularity and usage of social media gives us the chance to understand the social, cultural, and environmental challenges that influence peoples perspectives on everyday activities, including learning. This study aims to identify the main topic associated with blended learning on the Twitter social network via hashtag and community analysis based on 313,668 messages created by 62,764 individual users. The data were recorded between January 1, 2010 and March 31, 2022. The SMAHR (Social Media Analysis based on Hashtag Research) framework was used for the research. As a result, we identified online learning (elearning), personalised learning and flipper learning as a key topic in the area of blended learning communication on the Twitter social network. Subsequent important topic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2022 Proceedings 15th International Conference of Education, Research and Innovation

  • ISBN

    978-84-09-45476-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3305-3312

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    7. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku