Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Food Bloggers on the Twitter Social Network: Yummy, Healthy, Homemade, and Vegan Food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92196" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2304-8158/11/18/2798" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2304-8158/11/18/2798</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/foods11182798" target="_blank" >10.3390/foods11182798</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Food Bloggers on the Twitter Social Network: Yummy, Healthy, Homemade, and Vegan Food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many people now consider social networking to be an indispensable tool. There are now over 4,6 billion social media users, who leave a digital footprint through their online interactions. These big data provide enormous research potential for identifying the social and cultural aspects of the monitored topic. Moreover, the use of social media platforms has been found to have an impact on eating habits. The analysis of these social networks is thus essential to understand the factors that influence eating habits. To this aim, we identified the main topics associated with food bloggers on Twitter using the Social Media Analysis based on the Hashtag Research Framework of 686,450 Tweets captured from 171,243 unique users from 1 January 2017 to 30 May 2022. Based on the analysis of communication on Twitter, the most communicated hashtags in the food blogger sphere were as follows: yummy, healthy, homemade, and vegan. From the point of view of communities, three major clusters were identified, including (1

  • Název v anglickém jazyce

    Food Bloggers on the Twitter Social Network: Yummy, Healthy, Homemade, and Vegan Food

  • Popis výsledku anglicky

    Many people now consider social networking to be an indispensable tool. There are now over 4,6 billion social media users, who leave a digital footprint through their online interactions. These big data provide enormous research potential for identifying the social and cultural aspects of the monitored topic. Moreover, the use of social media platforms has been found to have an impact on eating habits. The analysis of these social networks is thus essential to understand the factors that influence eating habits. To this aim, we identified the main topics associated with food bloggers on Twitter using the Social Media Analysis based on the Hashtag Research Framework of 686,450 Tweets captured from 171,243 unique users from 1 January 2017 to 30 May 2022. Based on the analysis of communication on Twitter, the most communicated hashtags in the food blogger sphere were as follows: yummy, healthy, homemade, and vegan. From the point of view of communities, three major clusters were identified, including (1

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Foods

  • ISSN

    2304-8158

  • e-ISSN

    2304-8158

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    2798-2798

  • Kód UT WoS článku

    000858240400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138665810