Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Healthy Food on the Twitter Social Network: Vegan, Homemade, and Organic Food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85655" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1660-4601/18/7/3815" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1660-4601/18/7/3815</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph18073815" target="_blank" >10.3390/ijerph18073815</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Healthy Food on the Twitter Social Network: Vegan, Homemade, and Organic Food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Online social networks have become an everyday aspect of many peoples lives. Users spend more and more time on these platforms and, through their interactions on social media platforms, they create active and passive digital footprints. These data have a strong potential in many research areas indeed, understanding peoples communication on social media is essential for understanding their attitudes, experiences, behaviors and values. Researchers have found that the use of social networking sites impacts eating behavior thus, analyzing social network data is important for understanding the meaning behind expressions used in the context of healthy food. This study performed a communication analysis of data from the social network Twitter, which included 666,178 messages posted by 168,134 individual users. These data comprised all tweets that used the healthyfood hashtag between 2019 and 2020 on Twitter. The results revealed that users most commonly associate healthy food with a healthy lifestyle, diet,

  • Název v anglickém jazyce

    Healthy Food on the Twitter Social Network: Vegan, Homemade, and Organic Food

  • Popis výsledku anglicky

    Online social networks have become an everyday aspect of many peoples lives. Users spend more and more time on these platforms and, through their interactions on social media platforms, they create active and passive digital footprints. These data have a strong potential in many research areas indeed, understanding peoples communication on social media is essential for understanding their attitudes, experiences, behaviors and values. Researchers have found that the use of social networking sites impacts eating behavior thus, analyzing social network data is important for understanding the meaning behind expressions used in the context of healthy food. This study performed a communication analysis of data from the social network Twitter, which included 666,178 messages posted by 168,134 individual users. These data comprised all tweets that used the healthyfood hashtag between 2019 and 2020 on Twitter. The results revealed that users most commonly associate healthy food with a healthy lifestyle, diet,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Environmental Research and Public Health

  • ISSN

    1660-4601

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    3815-3815

  • Kód UT WoS článku

    000638537600001

  • EID výsledku v databázi Scopus