Rozdíly v názorovém hodnocení tělesné výchovy aktivními a hypoaktivními středoškoláky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10400950" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10400950 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0hp3vM1zMq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0hp3vM1zMq</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozdíly v názorovém hodnocení tělesné výchovy aktivními a hypoaktivními středoškoláky
Popis výsledku v původním jazyce
Nedostatek pohybové aktivity je palčivým problémem moderní společnosti. Tento trend postihuje rovněž děti a adolescenty. Pravidelnou pohybovou aktivitou, se kterou středoškoláci přicházejí do styku, je školní tělesná výchova. Ta má důležitou roli v celkovém utváření vztahu k pohybové aktivitě. Její kladné hodnocení je tedy nezbytným předpokladem pro pozitivní ovlivňování jedince. Cílem práce bylo analyzovat studenty s nedostatečným pohybovým režimem (hypoaktivní) a studenty dostatečně aktivní a určit rozdílnost jejich názorů na školní tělesnou výchovu. Z celkových 315 studentů středních odborných škol zapojených do studie vykazovalo hypoaktivitu 93 z nich (56 chlapců a 37 dívek). Na základě výsledků použitého dotazníku lze říci, že hypoaktivní skupina hodnotí tělesnou výchovu negativněji. Byla analyzována nižší oblíbenost a míra snahy na hodinách tělesné výchovy, větší subjektivní náročnost a menší míra nadání hypoaktivních adolescentů.
Název v anglickém jazyce
Differences in the assessment of Physical Education between active and hypoactive students
Popis výsledku anglicky
Lack of physical activity is a serious problem for modern society and this trend has a noticeable effect on children and adolescents. The regular physical activity that secondary school students come in contact with is physical education. It has an important role in shaping the relationship to physical activity in general. Its positive assessment is therefore a prerequisite for a positive influence on the individual. The aim of the study was to analyse students with insufficient movement regimes (hypoactive), students sufficiently active, and to determine the difference of their opinions on school physical education. Of the 315 students of trade schools enrolled in the study, 93 of them (56 boys and 37 girls) showed hypo activity. Based on the results from the questionnaire used, it can be said that the hypoactive group evaluates physical education more negatively. From the hypoactive adolescents studied, physical education lessons were found less favourable because they are physically demanding and their perceived lack of talent.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
161-170
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—