Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of increased intensity Levels on the attitude of high school females toward aerobic dance lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011086" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of increased intensity Levels on the attitude of high school females toward aerobic dance lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Available evidence suggests that interest and participation, especially in vigorous physical activity, declines with age during adolescence. This negative attitude toward vigorous physical activity is especially prevalent among female adolescents. This study investigates how increasing intensity levels of aerobic dance, a popular physical education choice of female students, influence the attitude of female high school students toward the activity. A total of 313 female high school students from eight schools (age 16.32?1.74; weight kg 53.73?7.58; height cm 164.37?5.61; BMI kg/m2 19.87?2.55) participated in the study. Student intensity levels during the aerobic dance lesson were monitored using heart rate monitors, accelerometers and pedometers, and the influence of intensity level on attitude toward aerobic dance was measured by use of a standardized questionnaire. The results clearly show that increasing intensity levels did not diminish the positive attitude of female students tow

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of increased intensity Levels on the attitude of high school females toward aerobic dance lessons

  • Popis výsledku anglicky

    Available evidence suggests that interest and participation, especially in vigorous physical activity, declines with age during adolescence. This negative attitude toward vigorous physical activity is especially prevalent among female adolescents. This study investigates how increasing intensity levels of aerobic dance, a popular physical education choice of female students, influence the attitude of female high school students toward the activity. A total of 313 female high school students from eight schools (age 16.32?1.74; weight kg 53.73?7.58; height cm 164.37?5.61; BMI kg/m2 19.87?2.55) participated in the study. Student intensity levels during the aerobic dance lesson were monitored using heart rate monitors, accelerometers and pedometers, and the influence of intensity level on attitude toward aerobic dance was measured by use of a standardized questionnaire. The results clearly show that increasing intensity levels did not diminish the positive attitude of female students tow

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Human Kinetics

  • ISSN

    1640-5544

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    N

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus