SEBEVZDĚLÁVÁNÍ TRENÉRŮ Z POHLEDU EKONOMICKÉHO CHARAKTERU JEJICH TRENÉRSKÉ ČINNOSTI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F20%3A10418477" target="_blank" >RIV/00216208:11510/20:10418477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_TAKxP6T8P" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_TAKxP6T8P</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SEBEVZDĚLÁVÁNÍ TRENÉRŮ Z POHLEDU EKONOMICKÉHO CHARAKTERU JEJICH TRENÉRSKÉ ČINNOSTI
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá dalším vzděláváním trenérů individuálních a týmových sportů ve vztahu ke skutečnosti, zda trenérskou činnost vykonávají jako svoji hlavní ekonomickou aktivitu, vedlejší ekonomickou aktivitu či dobrovolnou činnost bez nároku na finanční odměnu. Cílem práce bylo zjistit přístup trenérů k vlastnímu vzdělávání. Hlavní výzkumnou metodou byl dotazník Svobody (1998), v upravené verzi. Získaná data byla zpracována pomocí deskriptivní statistiky, konkrétně kontingenčních tabulek, dále byl využito chíkvadrát testu, vše pomocí programu NCSS (verze 6.0.21). Našeho šetření se zúčastnilo celkem 511 respondentů (z toho bylo 311 mužů a 200 žen) z řad trenérů různých kvalifikačních stupňů. Výběr souboru proběhl záměrným způsobem, kdy byli osloveni frekventanti kurzů trenérských licencí na FTVS UK. Zatímco ke vzdělávání směřujícímu k získání nějakého druhu trenérské licence mají trenéři obecně kladný postoj, zcela odlišně přistupují k vzdělávání mimo obor své trenérské činnosti. Snaha získat trenérskou licenci, resp. stupeň licence, je zřetelně spjata s ekonomickým charakterem trenérské činnosti. Z hlediska rozdílů mezi individuálními a týmovými sporty je rozdíl zejména v oblasti dalšího, nelicenčního zvyšování trenérské odbornosti, a to opět ve vztahu k ekonomickému charakteru činnosti trenéra.Lze konstatovat, že se dotázaní trenéři staví k různým druhům jejich vzdělávání velice různě a zřetelný je především formalismus
Název v anglickém jazyce
COACHES SELF-EDUCATION FROM THE POINT OF VIEW OF AN ECONOMIC CHARACTER OF THEIR COACHING ACTIVITY
Popis výsledku anglicky
The paper occupies with further education of coaches of individual and team sports with the respect to the fact, whether coaches carry out their activity as main economic activity, partial economic activity or if they are volunteers (without any right to a salary). The goal of the paper was to investigate the approach of coaches to their education. As the main research method, we use a questionnaire from Svoboda (1998), which was adjusted with the respect to current social conditions. The data were processed by using a descriptive statistics, namely crossed tables, further we use a chi-square test. All data were processed by statistical programme NCSS (version 6.0.21). The research sample contains 511 coaches with different levels of training licence (311 men and 200 women). Respondents were choosed by an intentional selection and research sample consists from attenders of coaching licence education in FTVS UK. On one hand, coaches have generally positive attitude to taking part in coaching licence education, one the other hand their attitude to education which is not joined with coaching is prevailingly negative. Their effort to gain a coaching licence is apparently connected with an economic character of coaching acitivity. If we assess differences between individual sports and team sports, we can see them mainly in the area of further proffesional education (but not namely coaching licence), again with the connection to an economic character of coaching acitivity. We can conclude that sport coaches have a very different approach to different kinds of their education and the obvious agent is mainly formalism
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
159-169
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—