Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Associations Between Executive Functions and Physical Fitness in Preschool Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10430544" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10430544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=lIQBzyuEXP" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=lIQBzyuEXP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2021.674746" target="_blank" >10.3389/fpsyg.2021.674746</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Associations Between Executive Functions and Physical Fitness in Preschool Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Considering the current agreement on the significance of executive functions, there is growing interest in determining factors that contribute to the development of these skills, especially during the preschool period. Although multiple studies have been focusing on links between physical activity, physical fitness and executive functions, this topic was more investigated in schoolchildren and adults than in preschoolers. The aim of the current study was to identify different levels of physical fitness among pre-schoolers, followed by an analysis of differences in their executive functions. Participants were 261 5-6-years old children. Inhibitory control and working memory were positively linked with physical fitness. Cognitive flexibility was not associated with physical fitness. The research findings are considered from neuropsychological grounds, Jean Piaget&apos;s theory of cognitive development, and the cultural-historical approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Associations Between Executive Functions and Physical Fitness in Preschool Children

  • Popis výsledku anglicky

    Considering the current agreement on the significance of executive functions, there is growing interest in determining factors that contribute to the development of these skills, especially during the preschool period. Although multiple studies have been focusing on links between physical activity, physical fitness and executive functions, this topic was more investigated in schoolchildren and adults than in preschoolers. The aim of the current study was to identify different levels of physical fitness among pre-schoolers, followed by an analysis of differences in their executive functions. Participants were 261 5-6-years old children. Inhibitory control and working memory were positively linked with physical fitness. Cognitive flexibility was not associated with physical fitness. The research findings are considered from neuropsychological grounds, Jean Piaget&apos;s theory of cognitive development, and the cultural-historical approach.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Psychology [online]

  • ISSN

    1664-1078

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    000685946800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85112732221