Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a školní připravenosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73618836" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73618836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333198723" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333198723</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a školní připravenosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí.Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Jsou prezentovány výzkumy vztahující se k problematice exekutivních funkcí v kontextu pohybové aktivity a úrovně hrubé a jemné motoriky. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí v předškolním věku. K posouzení exekutvních funkcí byly užity nástroje MATERS (Vlčková, Poláková, 2017). K vyjádření úrovně jemné a hrubé motoriky byl aplikovány motorické testy MABC-2 (Psotta, 2014) a TGMD-2 (Ulrich, 2000). Výsledky potvrzují vztah mezi úrovní hrubé a jemné motoriky a exekutivních funkcí včetně kognitivních schopností.

  • Název v anglickém jazyce

    Motor Skills of a Preschool Child as an Integral Part of School Maturity and School Readiness

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented publication is to bring closer and expand current information on the level of gross motor skills in Czech preschool children in some regions. The consequence of this knowledge can be the education of current or future preschool teachers, who can be motivated to intervene to increase the level of gross motor skills of children. Research related to the issue of executive functions in the context of physical activity and the level of gross and fine motor skills is presented. The consequence of this knowledge can be the education of current or future preschool teachers, who can be motivated to intervene to increase the level of gross motor skills of preschool children. MATERS tools were used to assess executive functions (Vlčková, Poláková, 2017). The MABC-2 (Psotta, 2014) and TGMD-2 (Ulrich, 2000) motor tests were applied to express the level of fine and gross motor skills. The results confirm the relationship between the level of gross and fine motor skills and executive functions including cognitive abilities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-6220-2

  • Počet stran knihy

    68

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy