Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a školní připravenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73618836" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73618836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333198723" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333198723</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a školní připravenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí.Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Jsou prezentovány výzkumy vztahující se k problematice exekutivních funkcí v kontextu pohybové aktivity a úrovně hrubé a jemné motoriky. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí v předškolním věku. K posouzení exekutvních funkcí byly užity nástroje MATERS (Vlčková, Poláková, 2017). K vyjádření úrovně jemné a hrubé motoriky byl aplikovány motorické testy MABC-2 (Psotta, 2014) a TGMD-2 (Ulrich, 2000). Výsledky potvrzují vztah mezi úrovní hrubé a jemné motoriky a exekutivních funkcí včetně kognitivních schopností.
Název v anglickém jazyce
Motor Skills of a Preschool Child as an Integral Part of School Maturity and School Readiness
Popis výsledku anglicky
The aim of the presented publication is to bring closer and expand current information on the level of gross motor skills in Czech preschool children in some regions. The consequence of this knowledge can be the education of current or future preschool teachers, who can be motivated to intervene to increase the level of gross motor skills of children. Research related to the issue of executive functions in the context of physical activity and the level of gross and fine motor skills is presented. The consequence of this knowledge can be the education of current or future preschool teachers, who can be motivated to intervene to increase the level of gross motor skills of preschool children. MATERS tools were used to assess executive functions (Vlčková, Poláková, 2017). The MABC-2 (Psotta, 2014) and TGMD-2 (Ulrich, 2000) motor tests were applied to express the level of fine and gross motor skills. The results confirm the relationship between the level of gross and fine motor skills and executive functions including cognitive abilities.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-6220-2
Počet stran knihy
68
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—