Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10436134" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10436134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BJ.moAnhFI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BJ.moAnhFI</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
V české akademické sfé ře se za čal zvyšovat zájem o p řesnější charakteristiku výchovy v přírodě v souvislosti s akreditováním studijních směrů, specializací či oborů pod názvy "Aktivity v p řírodě" či "Výchova v přírodě" nebo zařazováním předmětů podobných názvů do oborů pedagogického zaměření. Cílem této přehledové studie je předložit české odborné veřejnosti vývoj koncepce výchovy v přírodě v českém prostředí v kontextu vývoje mezinárodního. Vybrané zahraniční koncepce výchovy v přírodě jsou analyzovány a kriticky zhodnoceny. Dále se pokoušíme o vymezení výchovy v přírodě v České republice. Porovnáváme-li zaměření naší práce s různými teoriemi, přikláníme se ke strategii, kterou zvolil tým amerických odborníků vedený Kenem Gilbertsonem v roce 2006.
Název v anglickém jazyce
Development of the concept of education in nature in the international context, and its definition in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Interest in 'education in nature' in the Czech academic sphere has begun to rise with the accreditation of study specializations or programmes under the names"Outdoor activities" or "Outdoor education", or the inclusion of subjects of similar names into university study programmes. The aim of this review is to introduce the development of the concept of education in nature, výchova v přírodě, in the Czech environment using the background of international literature and outdoor contexts. Selected theories of outdoor learning are analysed and evaluated. We then try to define 'education in nature' in the Czech Republic. Comparing the focus of our workwith different theories internationally, we found similarities to the outdoor and environmental education, and personal and social development focus of Gilbertson et al. (2006, 2022).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
29-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—