Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10436134" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10436134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BJ.moAnhFI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BJ.moAnhFI</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V české akademické sfé ře se za čal zvyšovat zájem o p řesnější charakteristiku výchovy v přírodě v souvislosti s akreditováním studijních směrů, specializací či oborů pod názvy &quot;Aktivity v p řírodě&quot; či &quot;Výchova v přírodě&quot; nebo zařazováním předmětů podobných názvů do oborů pedagogického zaměření. Cílem této přehledové studie je předložit české odborné veřejnosti vývoj koncepce výchovy v přírodě v českém prostředí v kontextu vývoje mezinárodního. Vybrané zahraniční koncepce výchovy v přírodě jsou analyzovány a kriticky zhodnoceny. Dále se pokoušíme o vymezení výchovy v přírodě v České republice. Porovnáváme-li zaměření naší práce s různými teoriemi, přikláníme se ke strategii, kterou zvolil tým amerických odborníků vedený Kenem Gilbertsonem v roce 2006.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of the concept of education in nature in the international context, and its definition in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Interest in &apos;education in nature&apos; in the Czech academic sphere has begun to rise with the accreditation of study specializations or programmes under the names&quot;Outdoor activities&quot; or &quot;Outdoor education&quot;, or the inclusion of subjects of similar names into university study programmes. The aim of this review is to introduce the development of the concept of education in nature, výchova v přírodě, in the Czech environment using the background of international literature and outdoor contexts. Selected theories of outdoor learning are analysed and evaluated. We then try to define &apos;education in nature&apos; in the Czech Republic. Comparing the focus of our workwith different theories internationally, we found similarities to the outdoor and environmental education, and personal and social development focus of Gilbertson et al. (2006, 2022).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    29-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus