Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů při integraci žáků se zdravotním postižením do tělesné výchovy na Písecku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F24%3A10478600" target="_blank" >RIV/00216208:11510/24:10478600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H5.IZgSs2N" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H5.IZgSs2N</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů při integraci žáků se zdravotním postižením do tělesné výchovy na Písecku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem práce bylo zkoumání sebeúčinnosti učitelů na Písecku při začleňování žákůs vybranými druhy zdravotního postižení (mentální, tělesné a zrakové) do školní tělesné výchovy.Dílčími cíli bylo také porovnání míry sebeúčinnosti u vybraných skupin učitelů. V rámci exploračníhovýzkumu byl využit dotazník SE-PETE-D s upravenou demografickou částí. Výzkum proběhl v rozmezíleden - duben 2022 a zúčastnilo se ho 32 učitelů tělesné výchovy (19 žen, 13 mužů, věk 24 - 72let) ze základních škol na Písecku. Pro zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika.U zkoumaného vzorku učitelů ukázal výzkum na stupnici 1 - 5 průměrnou míru sebeúčinnosti(3,39). Nejvyšší sebeúčinnost učitelů byla prokázána u postižení mentálního (3,59) , méně u postiženítělesného (3,32) a vůbec nejméně věřili naši učitelé svým kompetencím při integraci žáka se zrakovýmpostižením (3,29). Muži ve svou sebeúčinnost věřili více než ženy, učitelé se zkušenostmi z praxe se cítilisebeúčinněji než učitelé bez praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's Confidence in their Pedagogical Self-Efficacy in the Integration of Students with Disabilities into Physical Education in the Písek Region

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the study was to examine teachers in the Písek district in their ability tointegrate pupils with selected types of disabilities (mental, physical and visual) into school physicaleducation. The secondary aim was to compare self-efficacy in selected groups of teachers. As partof the exploratory research, the SE-PETE-D questionnaire with a modified 4th part was used. Theresearch was carried out between January and April 2022 and involved 32 physical education teachersfrom primary schools in the Písek district. The respondents were 19 women and 13 men in the agerange of 24-72 years. Descriptive statistics were used to process the results. The research showed thatthe average level of self-efficacy of the sample of teachers was 3.39 on a scale from 1 to 5. Teachers&apos;self-efficacy was highest in the case of mental disabilities, lower in the case of physical disabilities andlowest in the case of teachers&apos; confidence in their ability to integrate visually impaired pupils. Men hadhigher self-efficacy than women, and teachers with practical experience had higher self-efficacy thanteachers without practical experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    135-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus