Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů při integraci žáků se zdravotním postižením do tělesné výchovy na Písecku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F24%3A10478600" target="_blank" >RIV/00216208:11510/24:10478600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H5.IZgSs2N" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H5.IZgSs2N</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů při integraci žáků se zdravotním postižením do tělesné výchovy na Písecku
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem práce bylo zkoumání sebeúčinnosti učitelů na Písecku při začleňování žákůs vybranými druhy zdravotního postižení (mentální, tělesné a zrakové) do školní tělesné výchovy.Dílčími cíli bylo také porovnání míry sebeúčinnosti u vybraných skupin učitelů. V rámci exploračníhovýzkumu byl využit dotazník SE-PETE-D s upravenou demografickou částí. Výzkum proběhl v rozmezíleden - duben 2022 a zúčastnilo se ho 32 učitelů tělesné výchovy (19 žen, 13 mužů, věk 24 - 72let) ze základních škol na Písecku. Pro zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika.U zkoumaného vzorku učitelů ukázal výzkum na stupnici 1 - 5 průměrnou míru sebeúčinnosti(3,39). Nejvyšší sebeúčinnost učitelů byla prokázána u postižení mentálního (3,59) , méně u postiženítělesného (3,32) a vůbec nejméně věřili naši učitelé svým kompetencím při integraci žáka se zrakovýmpostižením (3,29). Muži ve svou sebeúčinnost věřili více než ženy, učitelé se zkušenostmi z praxe se cítilisebeúčinněji než učitelé bez praxe.
Název v anglickém jazyce
Teacher's Confidence in their Pedagogical Self-Efficacy in the Integration of Students with Disabilities into Physical Education in the Písek Region
Popis výsledku anglicky
The main aim of the study was to examine teachers in the Písek district in their ability tointegrate pupils with selected types of disabilities (mental, physical and visual) into school physicaleducation. The secondary aim was to compare self-efficacy in selected groups of teachers. As partof the exploratory research, the SE-PETE-D questionnaire with a modified 4th part was used. Theresearch was carried out between January and April 2022 and involved 32 physical education teachersfrom primary schools in the Písek district. The respondents were 19 women and 13 men in the agerange of 24-72 years. Descriptive statistics were used to process the results. The research showed thatthe average level of self-efficacy of the sample of teachers was 3.39 on a scale from 1 to 5. Teachers'self-efficacy was highest in the case of mental disabilities, lower in the case of physical disabilities andlowest in the case of teachers' confidence in their ability to integrate visually impaired pupils. Men hadhigher self-efficacy than women, and teachers with practical experience had higher self-efficacy thanteachers without practical experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
135-145
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—