Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F24%3A10482919" target="_blank" >RIV/00216208:11510/24:10482919 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=48VZXHsTCy" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=48VZXHsTCy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Navzdory tomu, že mohou učitelé tělesné výchovy sehrávat významnou roli v rozvoji fyzických schopností a zdraví studentů, může být někdy jejich přínos pro školní komunitu podceňován. Výzkum byl zaměřen na mapování tohoto fenoménu za využití kvalitativních výzkumných metod. Skrze polostrukturované rozhovory a obsahovou analýzu byly za využití prvků zakotvené teorie identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují vnímání této profese, a to jak z pohledu samotných učitelů tělesné výchovy, tak z pohledu ostatních učitelů, kteří tělesnou výchovu neučí. Výsledky naznačují, že vnímané společenské postavení učitele tělesné výchovy je ovlivněno osobním přístupem učitele, postojem vedení školy, vztahy s kolegy, specifiky práce a celkovým postavením předmětu ve školním systému. Pro zlepšení postavení učitelů tělesné výchovy je nutný komplexní přístup, zahrnující podporu zestrany vedení, aktivní přístup učitelů k výuce a lepší porozumění mezi kolegy, stejně jako zdůraznění významu tělesné výchovy a pohybové aktivity.
Název v anglickém jazyce
The social status of the physical education teacher
Popis výsledku anglicky
Despite the significant role of physical education teachers in the development of students' physical abilities and health, their contribution to the school community can sometimes be underestimated. The research focused on mapping of this phenomenon. Through semi-structured interviews, using content analysis and elements of grounde theory, key factors influencing this perception were identified, both from the perspective of physical education teachers and other educators who do not teach physical education. The results suggest that the perceived social status of a physical education teacher is influenced by the teacher's personal approach, the attitude of theschool management, relationships with colleagues, the specifics of the work, and the overall status of the subject within the school system. Improving their status requires a comprehensive approach, including support from the management, an active approach to teaching by the teachers, and better understanding among colleagues, as well as emphasizing the importance of physical education and physical activity.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
28-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—