Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crisis Communication and Racism in Sport: When cultural and organizational values collide

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F25%3A10490603" target="_blank" >RIV/00216208:11510/25:10490603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4324/9781003559214" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003559214</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003559214" target="_blank" >10.4324/9781003559214</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crisis Communication and Racism in Sport: When cultural and organizational values collide

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sport organizations are facing increasing expectations to assume leadership roles in the ongoing battle against racism, primarily through corporate social responsibility (CSR) initiatives. This poses a communication challenge compounded by social media and the influence of players or coaches as cultural icons. In the realm of European football, where clubs are increasingly drawing talent from various countries and cultural backgrounds, the pressure to address racism and take a cultural leadership role has intensified. When incidents of racism arise during games involving teams from diverse cultural backgrounds, each with varying levels of sensitivity to racism, clubs are faced with the complex task of crafting crisis communication strategies to restore their reputation among stakeholders in tension. This chapter reviews the crisis communication efforts of two Czech clubs amidst accusations of racism by employing the framework of Integrated Response Theory (IRT) strategies and the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) postures and strategies to evaluate the communication approaches used by the clubs.

  • Název v anglickém jazyce

    Crisis Communication and Racism in Sport: When cultural and organizational values collide

  • Popis výsledku anglicky

    Sport organizations are facing increasing expectations to assume leadership roles in the ongoing battle against racism, primarily through corporate social responsibility (CSR) initiatives. This poses a communication challenge compounded by social media and the influence of players or coaches as cultural icons. In the realm of European football, where clubs are increasingly drawing talent from various countries and cultural backgrounds, the pressure to address racism and take a cultural leadership role has intensified. When incidents of racism arise during games involving teams from diverse cultural backgrounds, each with varying levels of sensitivity to racism, clubs are faced with the complex task of crafting crisis communication strategies to restore their reputation among stakeholders in tension. This chapter reviews the crisis communication efforts of two Czech clubs amidst accusations of racism by employing the framework of Integrated Response Theory (IRT) strategies and the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) postures and strategies to evaluate the communication approaches used by the clubs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2025

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Crisis Management and Sports: Global Perspectives

  • ISBN

    978-1-03-290682-9

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    74-104

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Oxon

  • Kód UT WoS kapitoly