Národní jazyky ve školství a jejich význam pro dosažení plné vzdělanosti všech středoevropských etnik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11610%2F03%3A00003220" target="_blank" >RIV/00216208:11610/03:00003220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Národní jazyky ve školství a jejich význam pro dosažení plné vzdělanosti všech středoevropských etnik
Popis výsledku v původním jazyce
Středověké partikulární školy i univerzity učily latinu a přitom vyučovaly v tomto jazyce. Až reformace podlomila monopol latiny. 1784 nahradila němčina latinu i na Pražské univerzitě. Počátek padesátých let 19. stol. přinesl důležité předpoklady pro rozvoj vědy v českém jazyce.
Název v anglickém jazyce
National Languages in the Educational System and Their Significance for Attaining High Education of all Ethnicities
Popis výsledku anglicky
Medieval particular schools and universities were teaching Latin and at the same time they used Latin as a teaching language. Until the reformation broke the monopoly of Latin. In 1784 German language took the place of Latin at the Prague-University too.Early fifties of the 19th century brought important assumptions for development of science in Czech language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Místo národních jazyků ve výchově, školství a vědě v habsburské monarchii 1867-1918
ISBN
80-7285-027-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
23-31
Název nakladatele
Výzkumné centrum pro dějiny vědy
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—