Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dějiny medicíny jako dějiny vědy a vzdělanosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11610%2F19%3A10403874" target="_blank" >RIV/00216208:11610/19:10403874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7inJK9O-Qo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7inJK9O-Qo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23365730.2019.8" target="_blank" >10.14712/23365730.2019.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dějiny medicíny jako dějiny vědy a vzdělanosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor představuje na příkladu interdisciplinárního oboru dějiny medicíny a zdravotnictví rozličné průniky a analogie se současnými přístupy dějin vzdělanosti. Jeden z významných předmětů zájmu historiků medicíny, dějiny univerzitních klinik v moderní době (18. až 20. století), tvoří průnik řady badatelských oblastí. Patří k nim dějiny medicínského školství (klinická výuka), dějiny biomedicínských věd (klinický výzkum), dějiny lékařské a sociální péče (terapeutické funkce klinik), dějiny vzdělaných profesí (lékaři, učitelé, vědci) a sociální postavení a roli vzdělanců. V tomto smyslu patří dějiny moderních univerzitních klinik jako předmět dějin medicíny současně k výsostným tématům dějin vzdělanosti ve všech jejich hlavních kontextech.

  • Název v anglickém jazyce

    History of medicine as History of Science and History of Education

  • Popis výsledku anglicky

    Using as his chief example the interdisciplinary area of history of medicine, the author presents various intersections and links common in current, up-to-date approaches to the history of education. Various functions of university clinics as subjects of interest of historians of medicine in the Modern Era (18th to 20th century) can serve as a model of research in a number of areas. These include the history of education (clinical interships), history of science (clinical research), history of healthcare and social care (their therapeutic functions), history of professions (physicians, scientists, teachers), and the social role of scholars. In this way, the subject encompasses most areas to a broadly conceived history of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Historia Universitatis Carolinae Pragensis

  • ISSN

    0323-0562

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    77-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus