Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Functionalism and learnability of mental concepts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11620%2F01%3A00112015" target="_blank" >RIV/00216208:11620/01:00112015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Funkcionalizmus a naučiteĺnosť mentálnych pojmov

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok sa zameriava na podobnosť medzi filozofickým funkcionalizmom mysle a psychologickou teóriou teórie. Funkcionalizmus považuje mentálne stavy za funkcionálne stavy organizmu. Teória teórie sa pokúša vysvetliť vývoj nadobúdania mentálnych pojmov u detí pomocou zmeny teórie mentálnych pojmov u nich. Experimentálně však zlyháva pri pokuse vysvetliť nadobúdanie mentálnych pojmov prvou osobou. Skúmame ako tento neúspech súvisí s diskusiou medzi funcionalistami a zástancami fenomenálnych vlastností mysle, ktoré nemajú funkcionálne vlastnosti. Článok obhajuje zástancov antifunkcionálnych tendencii, ktorí zastávajú psychologicky obhájiteĺnejšiu teóriu.

  • Název v anglickém jazyce

    Functionalism and learnability of mental concepts

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses attention to the affinity between philosophical functionalism about mental states and the psychological theory theory. Functionalism considers mental states as functional states of an organism. Theory theory attempts to explain the development of the acquisition of mental terms among children with help of radical changes in their theory of mental concepts. Experimentally (however, it fails when an equal attempt is made to explain self-acquisition of mental concepts, i.e. in the first-person mode. Basic thesis of theory theory about the role of observation cannot be held in the case of introspection, as there is not enough external information available to fix the referent of a mental concept. We examine how this failure is connectedto an exchange between functionalists and advocates of phenomenal qualities that are not individuated by functional properties. Article defends anti-functional thesis through an appeal to its psychological untenability in the case of the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Filosofický časopis

  • ISSN

    0015-1831

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    403-413

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus