Functionalism and learnability of mental concepts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11620%2F01%3A00112015" target="_blank" >RIV/00216208:11620/01:00112015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Funkcionalizmus a naučiteĺnosť mentálnych pojmov
Popis výsledku v původním jazyce
Článok sa zameriava na podobnosť medzi filozofickým funkcionalizmom mysle a psychologickou teóriou teórie. Funkcionalizmus považuje mentálne stavy za funkcionálne stavy organizmu. Teória teórie sa pokúša vysvetliť vývoj nadobúdania mentálnych pojmov u detí pomocou zmeny teórie mentálnych pojmov u nich. Experimentálně však zlyháva pri pokuse vysvetliť nadobúdanie mentálnych pojmov prvou osobou. Skúmame ako tento neúspech súvisí s diskusiou medzi funcionalistami a zástancami fenomenálnych vlastností mysle, ktoré nemajú funkcionálne vlastnosti. Článok obhajuje zástancov antifunkcionálnych tendencii, ktorí zastávajú psychologicky obhájiteĺnejšiu teóriu.
Název v anglickém jazyce
Functionalism and learnability of mental concepts
Popis výsledku anglicky
The article focuses attention to the affinity between philosophical functionalism about mental states and the psychological theory theory. Functionalism considers mental states as functional states of an organism. Theory theory attempts to explain the development of the acquisition of mental terms among children with help of radical changes in their theory of mental concepts. Experimentally (however, it fails when an equal attempt is made to explain self-acquisition of mental concepts, i.e. in the first-person mode. Basic thesis of theory theory about the role of observation cannot be held in the case of introspection, as there is not enough external information available to fix the referent of a mental concept. We examine how this failure is connectedto an exchange between functionalists and advocates of phenomenal qualities that are not individuated by functional properties. Article defends anti-functional thesis through an appeal to its psychological untenability in the case of the
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Filosofický časopis
ISSN
0015-1831
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
403-413
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—