Hluk a hlasitost v kontextu útlaku a resistence - tone policing a pop music jako nástroje umlčování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11620%2F22%3A10454333" target="_blank" >RIV/00216208:11620/22:10454333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1Ky2_na0jffR3U4BWBYUNRbaKpztbRv4f/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1Ky2_na0jffR3U4BWBYUNRbaKpztbRv4f/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hluk a hlasitost v kontextu útlaku a resistence - tone policing a pop music jako nástroje umlčování
Popis výsledku v původním jazyce
Studium funkce a významu hudby a jiných zvukových projevů včetně hluku může přispět k objasnění některých mocenských vztahů a struktur, od role kostelních zvonů po sonické zbraně. Cílem tohoto textu není se do hloubky zabývat historickými událostmi, ty poskytují spíše základ a pozadí pro vlastní teo- retizování o vztahu moci a zvuku dnes. Zvláštní pozornost se v této práce věnuje otázce umlčování radikálních hlasů, zejména v kulturním kontextu Spojených států, a to na příkladech masové produkce hudby, a tone policingu. Tone policing jako argumen- tační faul odvádějící diskusi od jádra sdělení k jeho podobě, čímž omezuje možnosti boje za společenské změny, zapadá do historie dohledu nad veřejným zvukovým prostředím. Je ukázano, že integrace feministických témat do pop music vede k oslabení radikálních emancipačních hlasů volajících po systémové změně.
Název v anglickém jazyce
Noise and loundess in the context of oppression and resistance - tone policing and pop music as silencing tools
Popis výsledku anglicky
The study of the function and meaning of music and other sound expressions, including noise, can contribute to the clarification of some power relations and structures, from the role of church bells to sonic weapons. This paper does not aim to deliver a thorough description of historical events, which primarily provide the basis for theorizing about the relation between power and sound today. Special attention is paid to the question of silencing of radical voices, particularly in the cultural context of the United States of America, namely through the examples of mass production of music and tone policing. Tone policing as a logical fallacy diverts the discussion from the core of the argument to its form, limiting the possibility of fighting for social change fits into the history of the surveillance of sonic public spaces. It is shown that the integra- tion of feminist topics into pop music leads to the enfeeblement of radical emancipatory voices that call for systemic change.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10700 - Other natural sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ20-30516Y" target="_blank" >GJ20-30516Y: Ten druhý smysl: zvuk, sluch a příroda v české modernitě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sémiotika a ideologie
ISBN
978-80-7476-227-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
157-182
Název nakladatele
Togga
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—