Creating a winner’s curse via jump bids
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F16%3A00463434" target="_blank" >RIV/00216208:11640/16:00463434 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10058-016-0187-z" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10058-016-0187-z</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10058-016-0187-z" target="_blank" >10.1007/s10058-016-0187-z</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating a winner’s curse via jump bids
Popis výsledku v původním jazyce
We show that jump bids can be used by a bidder to create a winner’s curse and preserve an informational advantage that would otherwise disappear in the course of an open ascending auction. The effect of the winner’s curse is to create allocative distortions and reduce the seller’s expected revenue. Two novel features of equilibrium jump bids are derived. First, the jump bid may fail to hide completely the value of the common value component. Second, a bidder with a higher type might jump bid less frequently than a bidder with a lower type.
Název v anglickém jazyce
Creating a winner’s curse via jump bids
Popis výsledku anglicky
We show that jump bids can be used by a bidder to create a winner’s curse and preserve an informational advantage that would otherwise disappear in the course of an open ascending auction. The effect of the winner’s curse is to create allocative distortions and reduce the seller’s expected revenue. Two novel features of equilibrium jump bids are derived. First, the jump bid may fail to hide completely the value of the common value component. Second, a bidder with a higher type might jump bid less frequently than a bidder with a lower type.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Review of Economic Design
ISSN
1434-4742
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
173-186
Kód UT WoS článku
000381296100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84959338693