Second-chance offers and buyer reputation systems: theory and evidence on auctions with default
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F23%3A00575063" target="_blank" >RIV/00216208:11640/23:00575063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1111/1756-2171.12448" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/1756-2171.12448</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/1756-2171.12448" target="_blank" >10.1111/1756-2171.12448</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Second-chance offers and buyer reputation systems: theory and evidence on auctions with default
Popis výsledku v původním jazyce
Winners in online auctions frequently fail to complete purchases. Major auction platforms therefore allow “second-chance” offers (the runner-up bidder pays his own bid price) and let sellers leave negative feedback on buyers who default. We show theoretically that (i) all else equal, the availability of second-chance offers reduces bids, (ii) sellers have no incentive to exclude bidders, even if they are nearly certain to default, (iii) buyer reputation systems reward bidders known to default with a positive probability. Our experiments show that the economic forces identified in the theoretical model are important enough to have predictive power for bidder behavior.
Název v anglickém jazyce
Second-chance offers and buyer reputation systems: theory and evidence on auctions with default
Popis výsledku anglicky
Winners in online auctions frequently fail to complete purchases. Major auction platforms therefore allow “second-chance” offers (the runner-up bidder pays his own bid price) and let sellers leave negative feedback on buyers who default. We show theoretically that (i) all else equal, the availability of second-chance offers reduces bids, (ii) sellers have no incentive to exclude bidders, even if they are nearly certain to default, (iii) buyer reputation systems reward bidders known to default with a positive probability. Our experiments show that the economic forces identified in the theoretical model are important enough to have predictive power for bidder behavior.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Rand Journal of Economics
ISSN
0741-6261
e-ISSN
1756-2171
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
484-511
Kód UT WoS článku
001049413100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85168266857