Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Second-chance offers and buyer reputation systems: theory and evidence on auctions with default

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F23%3A00575063" target="_blank" >RIV/00216208:11640/23:00575063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1111/1756-2171.12448" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/1756-2171.12448</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/1756-2171.12448" target="_blank" >10.1111/1756-2171.12448</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Second-chance offers and buyer reputation systems: theory and evidence on auctions with default

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Winners in online auctions frequently fail to complete purchases. Major auction platforms therefore allow “second-chance” offers (the runner-up bidder pays his own bid price) and let sellers leave negative feedback on buyers who default. We show theoretically that (i) all else equal, the availability of second-chance offers reduces bids, (ii) sellers have no incentive to exclude bidders, even if they are nearly certain to default, (iii) buyer reputation systems reward bidders known to default with a positive probability. Our experiments show that the economic forces identified in the theoretical model are important enough to have predictive power for bidder behavior.

  • Název v anglickém jazyce

    Second-chance offers and buyer reputation systems: theory and evidence on auctions with default

  • Popis výsledku anglicky

    Winners in online auctions frequently fail to complete purchases. Major auction platforms therefore allow “second-chance” offers (the runner-up bidder pays his own bid price) and let sellers leave negative feedback on buyers who default. We show theoretically that (i) all else equal, the availability of second-chance offers reduces bids, (ii) sellers have no incentive to exclude bidders, even if they are nearly certain to default, (iii) buyer reputation systems reward bidders known to default with a positive probability. Our experiments show that the economic forces identified in the theoretical model are important enough to have predictive power for bidder behavior.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rand Journal of Economics

  • ISSN

    0741-6261

  • e-ISSN

    1756-2171

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    484-511

  • Kód UT WoS článku

    001049413100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85168266857