Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An advisor like me? Advisor gender and post-graduate careers in science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F18%3A00490197" target="_blank" >RIV/00216208:11640/18:00490197 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985998:_____/18:00496042

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.respol.2018.02.011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.respol.2018.02.011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.respol.2018.02.011" target="_blank" >10.1016/j.respol.2018.02.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An advisor like me? Advisor gender and post-graduate careers in science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate whether having an advisor of the same gender is correlated with the productivity of PhD science students and their propensity to stay in academic science. Our analysis is based an original dataset – combined from dissertation abstracts, faculty directories and bibliometric data – covering nearly 20,000 PhD graduates and their advisors from U.S. chemistry departments. We find that students working with advisors of the same gender tend to be more productive during the PhD, and that female students working with female advisors are considerably more likely to become faculty themselves. We suggest that the under-representation of women in science and engineering faculty positions may perpetuate itself through the lower availability of same-gender advisors for female students.

  • Název v anglickém jazyce

    An advisor like me? Advisor gender and post-graduate careers in science

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate whether having an advisor of the same gender is correlated with the productivity of PhD science students and their propensity to stay in academic science. Our analysis is based an original dataset – combined from dissertation abstracts, faculty directories and bibliometric data – covering nearly 20,000 PhD graduates and their advisors from U.S. chemistry departments. We find that students working with advisors of the same gender tend to be more productive during the PhD, and that female students working with female advisors are considerably more likely to become faculty themselves. We suggest that the under-representation of women in science and engineering faculty positions may perpetuate itself through the lower availability of same-gender advisors for female students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-05082S" target="_blank" >GA16-05082S: Nabídková strana vědy: průzkum vstupu do vědeckých kariér</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research Policy

  • ISSN

    0048-7333

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    805-813

  • Kód UT WoS článku

    000430034500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042659564