Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PHD STUDENT-SUPERVISOR RELATIONSHIP ? IS THERE A PROBLEM?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67738" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PHD STUDENT-SUPERVISOR RELATIONSHIP ? IS THERE A PROBLEM?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article provides an analysis of the PhD student-supervisor relationship at Czech University of Life Sciences in Prague. This analysis is built up on the responses of 184 PhD students from questionnaire disseminated in May and June 2014. The analysisfocuses on the basic question if PhD students are satisfied with their supervisors. Comparison between faculties, form of studies and genders is provided. As a result, in average around 20% of PhD students are dissatisfied with their supervisors. However, the main findings do not show significant differences between either faculties, form of studies or genders. The article also discusses main reasons of satisfaction and dissatisfaction and tries to offer solutions to this problem.

  • Název v anglickém jazyce

    PHD STUDENT-SUPERVISOR RELATIONSHIP ? IS THERE A PROBLEM?

  • Popis výsledku anglicky

    This article provides an analysis of the PhD student-supervisor relationship at Czech University of Life Sciences in Prague. This analysis is built up on the responses of 184 PhD students from questionnaire disseminated in May and June 2014. The analysisfocuses on the basic question if PhD students are satisfied with their supervisors. Comparison between faculties, form of studies and genders is provided. As a result, in average around 20% of PhD students are dissatisfied with their supervisors. However, the main findings do not show significant differences between either faculties, form of studies or genders. The article also discusses main reasons of satisfaction and dissatisfaction and tries to offer solutions to this problem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    In 12th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    634-641

  • Název nakladatele

    Praha: Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha: Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Praha: Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku