PHD STUDENT-SUPERVISOR RELATIONSHIP ? IS THERE A PROBLEM?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67738" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PHD STUDENT-SUPERVISOR RELATIONSHIP ? IS THERE A PROBLEM?
Popis výsledku v původním jazyce
This article provides an analysis of the PhD student-supervisor relationship at Czech University of Life Sciences in Prague. This analysis is built up on the responses of 184 PhD students from questionnaire disseminated in May and June 2014. The analysisfocuses on the basic question if PhD students are satisfied with their supervisors. Comparison between faculties, form of studies and genders is provided. As a result, in average around 20% of PhD students are dissatisfied with their supervisors. However, the main findings do not show significant differences between either faculties, form of studies or genders. The article also discusses main reasons of satisfaction and dissatisfaction and tries to offer solutions to this problem.
Název v anglickém jazyce
PHD STUDENT-SUPERVISOR RELATIONSHIP ? IS THERE A PROBLEM?
Popis výsledku anglicky
This article provides an analysis of the PhD student-supervisor relationship at Czech University of Life Sciences in Prague. This analysis is built up on the responses of 184 PhD students from questionnaire disseminated in May and June 2014. The analysisfocuses on the basic question if PhD students are satisfied with their supervisors. Comparison between faculties, form of studies and genders is provided. As a result, in average around 20% of PhD students are dissatisfied with their supervisors. However, the main findings do not show significant differences between either faculties, form of studies or genders. The article also discusses main reasons of satisfaction and dissatisfaction and tries to offer solutions to this problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In 12th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
634-641
Název nakladatele
Praha: Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha: Czech University of Life Sciences Prague
Místo konání akce
Praha: Czech University of Life Sciences Prague
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—