Comparison of Research Engagement of PhD Students at Various Study Programs at CULS Prague: An Introductory Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66578" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66578 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Comparison of Research Engagement of PhD Students at Various Study Programs at CULS Prague: An Introductory Study
Popis výsledku v původním jazyce
In an attempt to improve the quality of doctoral studies and the satisfaction of PhD students at the Czech University of Life Sciences Prague (CULS Prague) the authors disseminated online questionnaire among all PhD students in May and June 2014. The questionnaire covered areas related to doctoral study, PhD supervisors, doctoral scholarship, research publications, and last but not least, to satisfaction with the doctoral study. In this article, responses related to research, such as allocation of timeto doctoral studies, allocation of time to research, involvement in research projects and satisfaction with research outputs, are analyzed. The authors provide comparison of all above mentioned domains according to faculties as well as form of doctoral studies at CULS Prague.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Research Engagement of PhD Students at Various Study Programs at CULS Prague: An Introductory Study
Popis výsledku anglicky
In an attempt to improve the quality of doctoral studies and the satisfaction of PhD students at the Czech University of Life Sciences Prague (CULS Prague) the authors disseminated online questionnaire among all PhD students in May and June 2014. The questionnaire covered areas related to doctoral study, PhD supervisors, doctoral scholarship, research publications, and last but not least, to satisfaction with the doctoral study. In this article, responses related to research, such as allocation of timeto doctoral studies, allocation of time to research, involvement in research projects and satisfaction with research outputs, are analyzed. The authors provide comparison of all above mentioned domains according to faculties as well as form of doctoral studies at CULS Prague.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
66-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—