Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F18%3A00503236" target="_blank" >RIV/00216208:11640/18:00503236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.polek.1218" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18267/j.polek.1218</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.polek.1218" target="_blank" >10.18267/j.polek.1218</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poskytujeme první detailní analýzu vlivu abecedního pořadí na výkonnost firem, založenou na datech shromážděných za téměř dvě desetiletí a pokrývající tři hlavní skupiny evropských jazyků. Také měříme vliv použití anglických slov v názvech společností v neanglicky mluvících zemích, vliv názvů, které obsahují „národní“ (vlastenecké) slovo a vliv jednoduchých jazykových charakteristik, které byly dříve zkoumané v literatuře týkající se marketingu názvů značek. Zjišťujeme, že abecední pořadí má vliv na různé indikátory výkonnosti firmy v několika evropských zemích, zejména v odvětvích s přímou vazbou na zákazníky. Vliv abecedního pořadí odráží neefektivity trhu, je nejsilnější v zemích mluvících románskými a slovanskými jazyky a méně významný v germánsky mluvících zemích. „Národní“ slova se pojí s výrazně vyšším růstem tržeb např. v Polsku, Francii a Norsku. V naší další práci se hodláme zaměřit na prohloubení analýzy prezentované v tomto článku. Chceme studovat zejména případy, ve kterých pozorujeme vliv abecedního pořadí, a prozkoumat mechanismy, kterými mohou názvy firem ovlivňovat svou ekonomickou výkonnost. Je možné například pomocí abecedního pořadí predikovat počet výsledků vyhledávání názvu firmy pomocí Googlu? Také plánujeme provést analýzy pro jednotlivá odvětví a propojit je s problematikou vyhledávání v adresářích a se strukturou prodejů v odvětvích.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate names and performance

  • Popis výsledku anglicky

    We provide systematic evidence of the effect of alphabetical sorting on corporate performance based on over a decade of data covering seventeen EU countries in three European languagenfamilies. We also measure the effects of using English words in a corporate name in a non-Englishspeaking country, of a corporate name containing a ‘national‘ (patriotic) word, and of simple linguistic properties highlighted in the brand-name marketing literature. Using multiple measures of corporate performance, we find companies sorted low in the alphabet to be less successful in several European countries, particularly in services. ‘National‘ words are associated with substantially higher sales growth in, e.g., Poland, Norway, France and Spain, while the use of English words in company names curbs (fosters) sales growth in Romance- (Slavic-) language countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-18509S" target="_blank" >GA18-18509S: Pyramidové vlastnické struktury v Evropě: Kapitálová struktura, daňové štíty, efektivita, kapitálové toky a sdílení rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Politická ekonomie

  • ISSN

    0032-3233

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    671-688

  • Kód UT WoS článku

    000455235500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062529237