Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The economic anatomy of paid crowdsourcing platforms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F21%3A00549475" target="_blank" >RIV/00216208:11640/21:00549475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-91983-2_13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-91983-2_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-91983-2_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-91983-2_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The economic anatomy of paid crowdsourcing platforms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The discovery and dissemination of crowdsourcing have led to the emergence of platforms that offer the infrastructure for implementing crowdsourcing projects on a commercial basis. In this study, we investigate the economic structures of such paid crowdsourcing platforms. We develop an integrated Crowdsourcing Platform Economic Design framework based on existing studies on crowdsourcing and platform design. The framework incorporates a wide range of mechanisms available for the economic structure of paid crowdsourcing platforms grouped into three areas: Search and Matching, Pricing and Rewarding, and Control and Assembling. We further use the resulting framework to systematically compare and classify the economic structures of 45 paid crowdsourcing platforms. As a result, we provide a taxonomy of paid crowdsourcing platforms based on the economic mechanisms and their usage dependencies. The presented study of paid crowdsourcing platforms complements and extends the existing literature on crowdsourcing and platform economy, it also creates an appropriate basis for further research in these directions.

  • Název v anglickém jazyce

    The economic anatomy of paid crowdsourcing platforms

  • Popis výsledku anglicky

    The discovery and dissemination of crowdsourcing have led to the emergence of platforms that offer the infrastructure for implementing crowdsourcing projects on a commercial basis. In this study, we investigate the economic structures of such paid crowdsourcing platforms. We develop an integrated Crowdsourcing Platform Economic Design framework based on existing studies on crowdsourcing and platform design. The framework incorporates a wide range of mechanisms available for the economic structure of paid crowdsourcing platforms grouped into three areas: Search and Matching, Pricing and Rewarding, and Control and Assembling. We further use the resulting framework to systematically compare and classify the economic structures of 45 paid crowdsourcing platforms. As a result, we provide a taxonomy of paid crowdsourcing platforms based on the economic mechanisms and their usage dependencies. The presented study of paid crowdsourcing platforms complements and extends the existing literature on crowdsourcing and platform economy, it also creates an appropriate basis for further research in these directions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Software Business: 12th International Conference, ICSOB 2021

  • ISBN

    978-3-030-91982-5

  • ISSN

    1865-1348

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    171-186

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Drammen

  • Datum konání akce

    2. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000766390800013