Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Microworkers vs. facebook: The impact of crowdsourcing platform choice on experimental results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU100521" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU100521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Microworkers vs. facebook: The impact of crowdsourcing platform choice on experimental results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Subjective laboratory tests represent a proven, reliable approach towards multimedia quality assessment. Nonetheless, in certain cases novel progressive quality of experience (QoE) assessment methods can lead to better results or enable test execution inmore cost-effective ways. In this respect, crowdsourcing can be considered as emerging method enabling researchers to better explore end-user quality perception when requiring a large panel of subjects, particularly for Web application usage scenarios.However, the crowdsourcing platform chosen for recruiting participants can have an impact on the experimental results. In this paper, we examine the platform's influence on QoE results by comparing MOS scores of two otherwise identical subjective HD video quality experiments executed on one paid and one non-paid crowdsourcing platform.

  • Název v anglickém jazyce

    Microworkers vs. facebook: The impact of crowdsourcing platform choice on experimental results

  • Popis výsledku anglicky

    Subjective laboratory tests represent a proven, reliable approach towards multimedia quality assessment. Nonetheless, in certain cases novel progressive quality of experience (QoE) assessment methods can lead to better results or enable test execution inmore cost-effective ways. In this respect, crowdsourcing can be considered as emerging method enabling researchers to better explore end-user quality perception when requiring a large panel of subjects, particularly for Web application usage scenarios.However, the crowdsourcing platform chosen for recruiting participants can have an impact on the experimental results. In this paper, we examine the platform's influence on QoE results by comparing MOS scores of two otherwise identical subjective HD video quality experiments executed on one paid and one non-paid crowdsourcing platform.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2012 Fourth International Workshop on Quality of Multimedia Experience

  • ISBN

    978-1-4673-0724-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    35-36

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Yarra Valley, VIC

  • Datum konání akce

    5. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku