Microworkers vs. facebook: The impact of crowdsourcing platform choice on experimental results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU100521" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU100521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Microworkers vs. facebook: The impact of crowdsourcing platform choice on experimental results
Popis výsledku v původním jazyce
Subjective laboratory tests represent a proven, reliable approach towards multimedia quality assessment. Nonetheless, in certain cases novel progressive quality of experience (QoE) assessment methods can lead to better results or enable test execution inmore cost-effective ways. In this respect, crowdsourcing can be considered as emerging method enabling researchers to better explore end-user quality perception when requiring a large panel of subjects, particularly for Web application usage scenarios.However, the crowdsourcing platform chosen for recruiting participants can have an impact on the experimental results. In this paper, we examine the platform's influence on QoE results by comparing MOS scores of two otherwise identical subjective HD video quality experiments executed on one paid and one non-paid crowdsourcing platform.
Název v anglickém jazyce
Microworkers vs. facebook: The impact of crowdsourcing platform choice on experimental results
Popis výsledku anglicky
Subjective laboratory tests represent a proven, reliable approach towards multimedia quality assessment. Nonetheless, in certain cases novel progressive quality of experience (QoE) assessment methods can lead to better results or enable test execution inmore cost-effective ways. In this respect, crowdsourcing can be considered as emerging method enabling researchers to better explore end-user quality perception when requiring a large panel of subjects, particularly for Web application usage scenarios.However, the crowdsourcing platform chosen for recruiting participants can have an impact on the experimental results. In this paper, we examine the platform's influence on QoE results by comparing MOS scores of two otherwise identical subjective HD video quality experiments executed on one paid and one non-paid crowdsourcing platform.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2012 Fourth International Workshop on Quality of Multimedia Experience
ISBN
978-1-4673-0724-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
35-36
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Yarra Valley, VIC
Datum konání akce
5. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—