The econometric estimation of the value of time in urban areas: The case study from Pilsen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00009997" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00009997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The econometric estimation of the value of time in urban areas: The case study from Pilsen
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to apply advanced econometric techniques to estimate the monetary value of travel time in a Czech urban area. The model is cast in the discrete-choice framework and is applied on a data-set of actual transport behavior of Pilseninhabitants. To estimate the monetary value of the travel time, the probability of the choice of a particular transport mode for a specific trip purpose must be estimated. I consider the following transport modes: car, city public transport, bicycle andwalking. The Cube software provides trip characteristics for each trip and used mode and also for all alternative modes. I use a multinomial logit model. Explanatory variables include trip costs, travel time, socio-demographic characteristics and attitudes towards transport modes. The choice is estimated for journeys to work and home. The value of time varies with trip purpose. My results suggest that current practice of the Ministry of Transport significantly overestimates the actual va
Název v anglickém jazyce
The econometric estimation of the value of time in urban areas: The case study from Pilsen
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to apply advanced econometric techniques to estimate the monetary value of travel time in a Czech urban area. The model is cast in the discrete-choice framework and is applied on a data-set of actual transport behavior of Pilseninhabitants. To estimate the monetary value of the travel time, the probability of the choice of a particular transport mode for a specific trip purpose must be estimated. I consider the following transport modes: car, city public transport, bicycle andwalking. The Cube software provides trip characteristics for each trip and used mode and also for all alternative modes. I use a multinomial logit model. Explanatory variables include trip costs, travel time, socio-demographic characteristics and attitudes towards transport modes. The choice is estimated for journeys to work and home. The value of time varies with trip purpose. My results suggest that current practice of the Ministry of Transport significantly overestimates the actual va
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP402%2F07%2FP484" target="_blank" >GP402/07/P484: Teoretická analýza regulace dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of 26th International Conference on Mathematical Methods in Economics 2008, September 17-19, 2008, Liberec, Czech Republic
ISBN
978-80-7372-387-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
17. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000260962300007