The value of the travel time in the Czech Republic: Econometric Estimation on data from Pilsen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010434" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010434 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The value of the travel time in the Czech Republic: Econometric Estimation on data from Pilsen
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to apply advanced econometric techniques to estimate the monetary value of travel time in a Czech urban area. The model is cast in the discrete-choice framework and is applied on a data-set of actual transport behavior of Pilseninhabitants. To estimate the monetary value of the travel time, I use a multinomial logit model. The set of explanatory variables includes trip costs, travel time, socio-demographic characteristics and attitudes towards various transport modes. The choice is estimated for journeys to work and journeys to home during the reference day. As can be expected, the value of time differs according to the trip purpose. The values vary between 40 and 56 CZK per hour for trips to work and between 38 and 74 CZK perhour for trips to home. The highest value was estimated for trips from work to home, the lowest value was received for trips to home from shopping. The results confirm that the value of time of leisure trips is lower than that of trips t
Název v anglickém jazyce
The value of the travel time in the Czech Republic: Econometric Estimation on data from Pilsen
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to apply advanced econometric techniques to estimate the monetary value of travel time in a Czech urban area. The model is cast in the discrete-choice framework and is applied on a data-set of actual transport behavior of Pilseninhabitants. To estimate the monetary value of the travel time, I use a multinomial logit model. The set of explanatory variables includes trip costs, travel time, socio-demographic characteristics and attitudes towards various transport modes. The choice is estimated for journeys to work and journeys to home during the reference day. As can be expected, the value of time differs according to the trip purpose. The values vary between 40 and 56 CZK per hour for trips to work and between 38 and 74 CZK perhour for trips to home. The highest value was estimated for trips from work to home, the lowest value was received for trips to home from shopping. The results confirm that the value of time of leisure trips is lower than that of trips t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP402%2F07%2FP484" target="_blank" >GP402/07/P484: Teoretická analýza regulace dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rozvoj a perspektivy dopravního systému ve vazbě na vnější okolí
ISBN
978-80-86530-50-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
23. 10. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—