Evaluace programu Ekoškola
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010520" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010520 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/08:#0000354
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evaluace programu Ekoškola
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na evaluaci programu Ekoškola. Výzkum porovnával znalosti, postoje a chování žáků škol, které získaly zelenou vlajku, se školami, které nově vstoupily do programu. Evaluace se týkala dvou skupin studentů - studenti školy, která získala ?zelenou vlajku", byla srovnána se skupinou ze školy kontrolní. Zkoumání se týkalo znalosti akčních strategií, akčních dovedností, víry ve vlastní možnosti, školního klimatu a proenvironmentálního chování. Článek je rozdělenýdo dvou částí: v první popisuje metodiku evaluace, ve druhé prezentuje výsledky.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the Eco-Schools programme
Popis výsledku anglicky
The article presents results of a research focused on evaluation of the programme Eco-Schools. The evaluation strategy was based similar research conducted in Ireland. In the evaluation two groups were compared: the experimental, created by students of the 7th grade from schools awarded by the Green Flag, and the control, consisted of students of schools which recently launched the programme. The main dependent variables were knowledge of action strategies, action skills, internal locus of control, school social environment and pro-environmental behaviour. The research revealed significant differences between group in the field of knowledge, locus of control and behaviour, while not showing differences in action skills and school social environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—